Copywriting

Copywriter – kim jest i czym się zajmuje?

Copywriter – kim jest i czym się zajmuje?

Czy zastanawiałeś się kiedyś, skąd biorą się teksty, które napotykasz w internecie? Osobą odpowiedzialną za tworzenie treści umieszczanych w sieci jest copywriter. Dla niektórych nazwa ta może brzmieć nieco enigmatycznie, jeśli jednak masz „lekkie pióro”, cechuje Cię pasja do słowa pisanego i marzysz o tym, by w codziennej pracy mieć możliwość przelania na papier swoich kreatywnych myśli, to jest to odpowiedni moment, by zapoznać się z tajnikami pracy copywritera.

Czym zajmuje sie copywriter?

Copywriter to inaczej twórca treści. W zakres jego obowiązków wchodzi pisanie różnego rodzaju artykułów, chwytliwych haseł i tekstów wykorzystywanych w materiałach reklamowych. Ale na tym jego praca się nie kończy. To właśnie do copywritera zwracają się przedsiębiorcy z prośbą o stworzenie zachęcających opisów ich produktów czy treści sprzedażowych, a także postów na social media.

Wszystkie teksty, które mają na celu zachęcenie potencjalnych konsumentów do nabycia produktu czy usługi oraz służą budowaniu wizerunku danej firmy – to właśnie działka copywritera.

Ile zarabia copywriter?

Na zarobki copywritera ma wpływ wiele czynników, takich jak doświadczenie, forma zatrudnienia, czy też lokalizacja, dlatego też ciężko jest określić dokładną kwotę. Oczywiste jest, że osoba początkująca nie będzie zarabiała tyle, co ktoś z wieloletnim doświadczeniem.

Według portalu wynagrodzenia.pl średnie zarobki copywritera to 4000 zł brutto, z kolei kwota podawana przez portal pracuj.pl to 5300 zł brutto miesięcznie.

Jak zostać copywriterem?

Jeżeli już uznałeś, że praca copywritera brzmi interesująco, pewnie zastanawiasz się, jak postawić pierwszy krok na drodze do kariery. Umiejętności copywritera to nie tylko „lekkie pióro”. W tym zawodzie niezwykle ważna jest znajomość SEO, czyli optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych, tak aby Twoje teksty były jednymi z pierwszych wyników wyszukiwania. Przydatna jest również wiedza z zakresu marketingu internetowego, psychologii czy teorii języka, by wiedzieć, jak skutecznie wpływać na odbiorców.

W sieci znajdziesz niezliczoną ilość darmowych materiałów, dzięki którym zgłębisz tajniki pracy copywritera. Jeśli jednak poważnie myślisz o rozpoczęciu kariery w tym zawodzie, warto zainwestować w kurs copywritingu, który pomoże Ci w nabyciu niezbędnych kompetencji twardych, a także z dużym prawdopodobieństwem wyjaśni, jak najlepiej szukać zleceń, która forma zatrudnienia jest najkorzystniejsza i przybliży kwestie prawne związane z działalnością copywritera.

Czy copywriting jest dla mnie?

Poza kompetencjami twardymi opisanymi wcześniej, dużą rolę w pracy copywritera odgrywają także pewne cechy charakteru. Osoba pracująca w tym zawodzie powinna być zorganizowana, terminowa, zdyscyplinowana i stale gotowa poszerzać wiedzę i trenować swój pisarski warsztat.

Podsumowanie

Nie potrzeba dużo, by spróbować swoich sił jako copywriter. Jest to zawód rozwijający się i wciąż zyskujący na popularności i może stanowić ciekawą alternatywę dla pracy na etacie, zwłaszcza dla kogoś, kto ma w sobie chęć tworzenia i chce wykorzystywać kreatywne myślenie w codziennej działalności.

Written by: Natalia Kozłowska