Marketing

Czym jest marketing SMS i czy warto go stosować?

Czym jest marketing SMS i czy warto go stosować?

Marketing SMS jest skutecznym narzędziem pomagającym znacznie zwiększyć sprzedaż. Prowadząc własną działalność gospodarczą, warto stosować go w działaniach marketingowych. Z poniższego artykułu dowiesz się, czym jest marketing SMS, jakie są jego zalety oraz skuteczność. Czytaj dalej!

Co to jest marketing SMS?

Marketing SMS to wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych do swojej bazy klientów. Zgodnie z prawem odbiorcy muszą wyrazić zgodę na otrzymywanie takich wiadomości, dobrowolnie podając numer telefonu np. poprzez różne formularze lub podczas rejestracji na stronie.

Komunikaty SMS informują o ofercie, usłudze lub produkcie. Mają wzbudzić zainteresowanie i chęć zakupu. Mogą być wysyłane przed ważnymi świętami jak np. Dzień Kobiet czy walentynki. Takie wiadomości informują o atrakcyjnych promocjach, wyjątkowych okazjach do zakupu. Mogą zawierać kody rabatowe lub linki przekierowujące na stronę internetową sklepu.

Oprócz powyższych komunikaty SMS są wysyłane:

  • na powitanie nowego klienta,
  • w dniu jego urodzin,
  • aby przypomnieć o wydarzeniu, np. umówionej wizycie,
  • w celu uzyskania opinii o produkcie, usłudze lub działaniu strony.

Czy warto stosować marketing SMS?

Wykorzystanie marketingu SMS jest skutecznym narzędziem sprzedażowym. Większość z nas ma przy sobie telefon komórkowy niemal bez przerwy. Komunikaty, jakie do nas docierają, odczytywane są zazwyczaj natychmiast po ich otrzymaniu. W przypadku, kiedy wiadomość SMS jest skonstruowana indywidualnie, np. poprzez dodanie imienia odbiorcy, możemy budować zaangażowanie i zaufanie konsumenta do marki. Personalizuje to komunikat, tworzy relacje klienta z firmą, a także wzbudza u odbiorcy poczucie wyjątkowości, zadbania.

Jak możemy przeczytać w raporcie: Komunikacja SMS w Polsce edycja 6, 82,7% odbiorców deklaruje chęć otrzymywania SMS-owych powiadomień od sklepów o promocjach lub atrakcyjnych okazjach. Należy jednak pamiętać, aby nie nakłaniać do zakupu czy odwiedzenia strony. Kampania SMS powinna w subtelny sposób zachęcić klienta do sprawdzenia oferty, sklepu lub zakupu usługi.

Przeczytaj również: Kolory w marketingu – jakie znaczenie mają barwy dla firm?

Zalety wdrożenia marketingu SMS

Wysyłanie wiadomości SMS do klientów przedstawiających konkretną dla nich korzyść z zakup to jedna z wielu funkcji marketingu SMS. Poniżej przedstawiamy inne zalety tego sposobu komunikacji:

  • Możliwość łączenia kampanii SMS z innymi kanałami komunikacji.
  • Szybkość przekazu informacji i bezpośredni kontakt z odbiorcą.
  • Zwiększenie liczby odwiedzin na stronie internetowej sklepu.
  • Dotarcie z ofertą do konkretnie wybranej grupy odbiorców.
  • Możliwość wysłania jednej wiadomości do dużej liczby osób.
  • Uzyskanie informacji zwrotnej od klientów o naszych usługach/produktach.
  • Niskie koszty w porównaniu z innymi kanałami reklamy.

Czy marketing SMS jest skuteczny?

W powyżej wskazanym raporcie: Komunikacja SMS w Polsce edycja 6, czytamy, że aż 84,2% konsumentów jest chętnych do odwiedzenia sklepu internetowego po otrzymaniu SMS-a reklamowego.

Konsumenci chcą otrzymywać wiadomości SMS dotyczące usług, produktów czy nadchodzących promocji. Marketing wykorzystujący SMS-y jest skutecznym narzędziem, ponieważ według przytoczonych badań odbiorcy deklarują chęć odwiedzenia sklepu czy strony po otrzymaniu takiej wiadomości. Aby zwiększyć skuteczność marketingu SMS, warto łączyć go z innymi kanałami promocji, jak np. e-mailami. Wiadomość SMS może być zachętą do odczytania e-maila, który zawiera spersonalizowane dla nas korzyści oraz więcej informacji dotyczących np. zasad konkursu.

Wykorzystanie marketingu SMS – podsumowanie

Marketing SMS jest narzędziem promocyjnym przynoszącym widoczne efekty. Personalizowane SMS-y skutecznie promują nowe produkty czy usługi, a także pomagają budować długotrwałe relacje z klientami. W związku z tym, że wiadomości SMS są odczytywane niemal od razu po ich otrzymaniu, możemy trafić do klienta bezpośrednio. Szybko i efektywnie docieramy do odbiorcy pomimo dużej liczby innych informacji reklamowych, które napływają do niego z różnych źródeł.

Autor tekstu: Paulina Tokarzewska

No Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *