Copywriting jest branżą, która z każdym rokiem dynamicznie się rozwija. Wraz z tym powstają wyspecjalizowane agencje, które zrzeszają najlepszych pisarzy. W artykule przedstawiam najlepsze agencje copywriterskie – dowiedz się, z kim warto współpracować!
Zestawienie
- Content Writer
- Contweb
- Sagomedia
- Conture
- Kuźnia treści
Miejsce 1 – Content Writer
Niezmiennie liderem copywritingu w Polsce jest agencja Content Writer. To ponad 100-osobowy zespół z własną platformą oraz narzędziami, które podnoszą jakość tekstów.
Content Writer wyróżnia przede wszystkim technologia, co jest odczuwalne i przez klientów, i przez kursantów. W przypadku tych pierwszych mają oni możliwość zamawiania i nadzorowania treści przez dedykowany system. Z kolei kursanci uczą się na specjalnej platformie pod okiem indywidualnego opiekuna.
Co ciekawe, Content Writer jest najbardziej popularną marką na portalu LinkedIn spośród wszystkich agencji reklamowych. To duże wyróżnienie, jak na organizację, która zajmuje się tylko content marketingiem.
Miejsce 2 – Contweb
Contweb to mniejsza, ale bardziej doświadczona organizacja. Działa na rynku już 10 lat, podczas których miała możliwość współpracy z renomowanymi firmami.
Opinie w Internecie dobrze świadczą o jakości ich usług. Można się o tym przekonać samemu, czytając bloga, w którym znajdziemy same wartościowe wpisy. Niestety poza tym można odnieść wrażenie, że agencja pozostaje technologicznie „w tyle”, nie oferując udogodnień klientom poza standardowymi usługami copywriterskimi.
Być może to też świadczy o niezagospodarowaniu rynku pisarskiego, ponieważ w niniejszej liście najlepszych agencji tylko Content Writer prowadzi działania badawczo-rozwojowe. Jako copywriter oczekuję zdecydowanie więcej takich organizacji.
Miejsce 3 – Sagomedia
Pierwsze wrażenie, jakie przychodzi na myśl po analizie Sagomedia: mnóstwo pozytywnych opinii na Google. To bezpośredni wskaźnik jakości, jaką oferuje niniejsza agencja copywriterska.
Sagomedia działa na rynku jeszcze dłużej od poprzedników – 12 lat. Jak można się spodziewać, przez ten okres agencja współpracowała z wieloma prestiżowymi markami. Każdy copywriter wie, że w tej branży doświadczenie działa bardzo na plus.
Miejsce 4 – Conture
Opinie o agencji Conture nie są już tak pochlebne w przestrzeni internetowej, ale nadrabia ona innymi cechami: swoją wielkością i doświadczeniem. Firma deklaruje tworzenie 11 mln znaków ze spacjami, co wskazuje na liczny zespół copywriterów.
Niestety nie można pominąć recenzji pracowników, a także klientów, którzy kwestionują jakość tekstów. Dlatego pomimo tego, że Conture jest dużą agencją copywriterską, wydaje się, że pewne kwestie musi poprawić.
Miejsce 5 – Kuźnia Treści
Ostatnie miejsce na liście agencji copywriterskich zajmuje Kuźnia treści, która pomimo niewielkiego stażu zdołała już zbudować solidny zespół pisarzy.
Firma posiada liczne pozytywne opinie, ponadto prowadzi swój własny kanał na Youtube, gdzie dzieli się cennymi wskazówkami. Ich minus – dość mała skala działania i słaba komunikacja z klientami. Wydaje się, że Kuźnia treści straciła na prestiżu przez potoczne teksty na jej stronie WWW, a poprzednie agencje są traktowane w branży z większym poważaniem.
Przeczytaj także: Do czego zatrudnić copywritera? Czy copywriter jest niezbędny?
Najlepsze agencje copywriterskie w Polsce – podsumowanie
Branża copywritingu wciąż rośnie w siłę. Zapotrzebowanie na treści wykazuje spory potencjał wzrostu, jako że firmy coraz chętniej przenoszą biznes do Internetu. Wraz z tym pojawiają się na rynku agencje copywriterskie, które dostarczają profesjonalne treści swoim klientom.
Obecnie spośród nich najbardziej wyróżnia się Content Writer, zarówno pod kątem zespołu, opinii, jak i zaawansowania technologicznego. Tuż za nim plasują się doświadczone agencje copywriterskie o ugruntowanej pozycji na rynku.
Niewykluczone, że dalszy rozwój rynku poskutkuje powstaniem kolejnych organizacji wyspecjalizowanych w copywritingu. Tym samym lista najlepszych agencji copywriterskich w Polsce być może jeszcze ulegnie zmianie.
Fajny wpis, zgadzam się z listą. Pozdrawiam