Copywriting

Pisanie artykułów do gazet. Co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz?

Pisanie artykułów do gazet - artykuł

Jeszcze niedawno pisanie artykułów do gazet było zarezerwowane jedynie do osób, które miały wykształcenie dziennikarskie. Jednak rozwijający się copywriting  sprawił, że dziś takie zlecenia śmiało trafiają w ręce kompetentnego copywritera, który zna zasady tworzenia treści zarówno w sieci, jak i na papierze. Co musisz wiedzieć, zanim zechcesz pisać słowa, które będą później wydrukowane? Przeczytaj o tym poniżej.

Dlaczego pisanie artykułów do gazet jest dobrym krokiem w karierze copywritera?

Pamiętaj, że do pism, które są drukowane dociera inny rodzaj czytelnika. Być może nie znajdziesz go nigdzie indziej i nie trafi on w ogóle do sieci, jeśli nie zachęci go do tego Twój artykuł. Jest to więc świetna okazja na to, aby poszerzyć swoje grono odbiorców.

Pisząc do gazet, zyskasz również większe uznanie czytelników i staniesz się bardziej rozpoznawalny. To może Ci podsunąć kolejne ciekawe zlecenia i sprawić, że Twoja kariera pisarska nabierze wiatru w żagle.

W jaki sposób możesz otrzymać zlecenie na pisanie do prasy?

Możesz czekać w nieskończoność w nadziei, że redakcja sama zgłosi się do Ciebie z propozycją napisania artykułu do ich gazety. Możesz też wziąć sprawy w swoje ręce i wysłać swoje propozycje do czasopism, którymi się interesujesz. Zawsze łatwiej pisać o rzeczach, które znamy i lubimy. Czytelnik na pewno to doceni, a treść zyska dużo na wartości.

Pisanie artykułów do gazet, aby były wartościowe

Z pisaniem do gazet rzecz ma się podobnie jak z pisaniem w sieci. Należy się trzymać określonych zasad. Jednak są pewne szczegóły, na które bardziej musisz zwrócić uwagę, decydując się na zaistnienie w prasie drukowanej.

  • Zawczasu przygotuj konkretny research – musisz dysponować rzetelną wiedzą na temat, który zostanie przez Ciebie opisany. Nie szczędź czasu na solidne przygotowanie się do niego. Jest to podwójnie ważne w przypadku pisania w specjalistycznej prasie, gdzie czytelnicy mają dużą świadomość produktu.
  • Pisz jasnym i prostym językiem – nigdy do końca nie wiesz, kto chwyci do ręki gazetę i natknie się akurat na Twój artykuł. Postaraj się, żeby był zrozumiały dla wszystkich potencjalnych czytelników.
  • Twórz treści spójne z czasopismem – zwróć uwagę na całą gazetę. Niech Twój artykuł wplata się naturalnie w inne treści i będzie harmonijny z czasopismem, do którego piszesz – a nie wyrwany z kontekstu.
  • Zwróć uwagę czytelnika na sedno treści – pisząc artykuł do prasy, nie skupiaj się na swojej osobie i swoim punkcie widzenia. Konkretnie przedstaw dany temat.
  • Nie promuj produktu w prasie w nachalny sposób – jeśli masz za zadanie opisać jakiś produkt, czy usługę – skup się właśnie na nim i na korzyściach, które się z nim wiążą. Odwołanie do jego zakupu zostaw na koniec. Zainteresowany czytelnik znajdzie produkt, jeśli zachęcisz go swoim artykułem. Nie możesz być natarczywy.

Podsumowanie

Jeśli chcesz wzbogacić swoje portfolio – pisanie artykułów do gazety będzie dobrym pomysłem. Może ono też pomóc w wypromowaniu Twojej osoby, jako copywritera i wzbogacić Twój warsztat. Nie bój się nowych wyzwań i pisz jak najwięcej dla różnych źródeł. Pamiętaj tylko o subtelnych różnicach, jakie powinny się pojawiać w różnych treściach, które tworzysz.