Czasami niektórzy ludzie deprecjonują pewne rodzaje tekstów. Później okazuje się jednak, iż nie jest to łatwe zadanie. Tak właśnie wygląda pisanie precli i w tym artykule wyjaśnimy, na czym ono polega.
Presell page – co to jest?
Nazwę presell page używamy do witryn służących do publikowania linków wychodzących. Dzięki temu wzrasta pozycja strony w wyszukiwarce, gdyż do odbiorców są kierowane tematyczne słowa kluczowe.
Skąd się za to wzięła nazwa tekstów preclowych? Treści umieszczane na presell page nazywamy właśnie tekstami preclowymi. Charakteryzują się one niezbyt wysoką jakością, a przede wszystkim zamieszczeniem kluczowych fraz i bardzo ogólnym opisaniem danego tematu.
Zabronione jest tworzenie sztucznych portali. Jeśli Google wykryje takie działania, to może nałożyć karę ręczną i obniżyć pozycję strony. Teksty preclowe cieszą się sporą popularnością, a zapotrzebowanie na nie jest całkiem wysokie. Dlaczego się tak dzieje? Jest to powód do zastanowienia.
Efekty pisania tekstów preclowych
Największym problemem jest mijający czas. Google stale się zmienia, idzie do przodu, ma coraz więcej aktualizacji. Przez to tzw. precle nie mają racji bytu, bo są po prostu nieskuteczne. Jakiś czas temu sytuacja była odwrotna i faktycznie tego typu teksty dawały sporo korzyści. Świat jednak poszedł do czasu i dużo się pozmieniało również w tej materii.
Pisanie precli – minusy
Teksty preclowe niosą za sobą mnóstwo wad, które z pewnością potem zostaną dostrzeżone. Oto najistotniejsze z nich:
- Możliwe pogorszenie pozycji w wyszukiwarce – pomimo iż cel jest zupełnie odwrotny, trzeba wziąć pod uwagę, że tekst preclowy może znacząco osłabić pozycjonowanie;
- Zapełnianie Internetu treściami bez wartości – tego typu tekstu na pewno nie budują jakościowego contentu;
- Brak zaufania i zadowolenia klientów – odbiorcy szukają zazwyczaj tekstów jakościowych, a precle z pewnością takie nie są;
- Mały ruch na stronie – presell page nie są portalami do czytania, a to powoduje, że publikowanie takich tekstów nie przysporzy ruchu na stronie, w przeciwieństwie do np. specjalistycznych treści.
Wyżej wymienione minusy ewidentnie uświadamiają nieopłacalność produkcji precli. W zdecydowanej większości przypadków nie przynoszą one żadnych korzyści, natomiast sprawiają mnóstwo problemów.
Pisanie precli – podsumowanie
- Tekstami preclowymi nazywamy treści publikowane na presell page.
- Ich znakiem rozpoznawczym jest niska jakość.
- Mają na celu głównie zamieszczenie kluczowych fraz.
- Ich tworzenie niesie za sobą wiele niekorzystnych zjawisk.
- Teksty preclowe nie przynoszą praktycznie żadnych korzyści biznesowych.