Copywriting

Platformy copywriterskie – czy warto?

Sprawdź, czym charakteryzują się platformy copywriterskie!

W obecnych czasach praca zdalna nie budzi już ogromnego zdziwienia, ani nic w tym rodzaju. Wiele osób chciałoby mieć tę możliwość zarabiania. Często poszukiwania odpowiadającej im pracy opiera się na metodzie prób i błędów. Oczywiście wszelkie podejmowane próby są adekwatne do posiadanych umiejętności. Skupiając się jednak na osobach posiadających tzw. ,,lekkie pióro” często decydują się na pracę copywritera. Poszukiwania pierwszych zleceń w zasadzie nie jest trudne, ponieważ od razu można natknąć się na platformy copywriterskie.

Platformy copywriterskie – czym są?

Platformy dla copywriterów to strony, przy pomocy których można zlecić napisanie tekstu (poprzez wypełnienie specjalnego formularza) lub też wykazać chęć stworzenia tekstu tzn. zarezerwować go. Takie strony są dość popularne wśród początkujących pisarzy.

Platformy copywriterskie – sposób działania

Głównym zadaniem platform copywriterskich jest pośredniczenie pomiędzy copywriterem a zleceniodawcą. Współpraca zwykle jest całkowicie anonimowa – copywriter dostaje konkretne wymagania, według których musi stworzyć spójny tekst. Warto dodać, na niektórych platformach, klient, po otrzymaniu gotowego tekstu, ma możliwość odrzucenia go lub odesłania do poprawek.

Klient po wypełnieniu formularza wszystkimi wytycznymi co do zamawianego tekstu, uiszcza opłatę za usługę – najczęściej musi to wykonać z góry. W przypadku kiedy tekst zostanie odrzucony, wybrana platforma copywriterska ma obowiązek poprawić cały tekst lub napisać ją od początku.

Zalety i wady korzystania z portali copywriterskich

Korzystanie z portali copywriterskich dla wielu początkujących pisarzy jest świetnym rozwiązaniem.

  • Formalności

Jest to niezwykle kusząca oferta dla początkujących copywriterów, głównie takich, którzy nie wystawiają jeszcze faktury. Każdy portal posiada pracowników, którzy zajmują się rozliczeniami, płatnościami itd.

  • Ilość zleceń

Korzystanie z tego typu stron często jest świetną opcją dla osób, które chcą tylko dorobić i nie martwić się szukaniem zleceń.

  • Niskie wymagania

Przede wszystkim zaletą jest brak wymogu doświadczenia oraz portfolio. Konto może stworzyć każdy i tylko czasem administratorzy wymagają napisanie tekstu próbnego.

Niestety, platformy dla copywriterów mają również wiele wad, które odstraszają autorów szukających stabilniejszych warunków zatrudnienia.

  • Zarobki

Jest to kluczowa wada takich portali. W większości teksty są naprawdę słabo opłacane. Stawki są zdecydowanie zbyt niskie w stosunku do wykonanej pracy i czasami naprawdę świetnej jakości. Dlatego oczywiście zwyczajnie się nie kalkuluje. Dopiero zaczynającym copywriterom lub osobom szukającym jedynie sposobu na dorobienie sobie, może to nie robić większego problemu.

  • Konkurencja

Z powodu znajdującej się dużej ilości użytkowników na platformach, pojawia się również konieczność walki o poszczególne zlecenia. Czasami aby trafić na odpowiednie zlecenie, trzeba spędzić na stronie wiele godzin.

  • Brak komunikacji

Kolejną większą wadą jest brak kontaktu ze zleceniodawcą. Nie zawsze udaje się zawrzeć w formularzu wszystkie oczekiwania dotyczące zlecenia, a brak możliwości komunikacji uniemożliwia dopytanie się o szczegóły.