Copywriting, SEO

SEO copywriting – zasady pozycjonowania

Czym jest SEO copywriting? Dowiedz się więcej, czytając ten artykuł!

Wysoka pozycja strony w wyszukiwarce jest z całą pewnością zasługą zastosowania się przez pisarza do podstawowych zasad SEO.  Skuteczny SEO copywriting jest więc pożądany przez wielu właścicieli witryn internetowych. W tym artykule przyjrzymy się temu procesowi z nieco szerszej perspektywy.

Czym tak naprawdę jest SEO?

SEO (ang. Search Engine Optimization) to w dosłownym znaczeniu optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych.

Oznacza to procedurę związaną z uzyskaniem przez daną stronę możliwie jak najwyższego miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania. Im wyższa pozycja, tym łatwiej jest dotrzeć do czytelników i potencjalnych klientów.

SEO copywriting – jak to rozumieć?

Zgodnie z powyższym, SEO copywriting polega więc na tworzeniu wartościowych treści, które zwiększają widoczność tekstu w Google. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu właściwej struktury oraz odpowiedniemu doborowi fraz kluczowych.

Algorytmy wyszukiwarek są dość złożone, więc by uzyskać dobre wyniki, należy trzymać się ściśle określonych zasad, które przedstawimy poniżej.

Więcej o copywritingu SEO znajdziesz tutaj: https://contentwriter.pl/copywriting-seo/

Tworzenie tekstu pod SEO – zasady

Sam tekst bez wątpienia nie wystarczy, by wpłynąć pozytywnie na widoczność strony w wyszukiwarce. Poznaj kilka najważniejszych zasad SEO copywritingu, które sprawią, że Twoja strona poszybuje na sam szczyt pozycjonowania.

Dobór właściwych fraz kluczowych

Szukając informacji w przeglądarce, zazwyczaj wpisujemy kilka najważniejszych wyrazów w wyszukiwarkę internetową. to właśnie słowa kluczowe, które informują, o czym jest dany artykuł. W rezultacie wyszukiwarka dobiera dla nas te strony, których treść odpowiada szukanej frazie.

Warto wspomnieć, że frazy kluczowe powinniśmy umieścić w tytule, we wstępie oraz w poszczególnych nagłówkach i akapitach.

SEO copywriting – nagłówki

Odpowiednio dodane nagłówki stanowią ogromne znaczenie w pozycjonowaniu stron internetowych, gdyż sprawiają, że tekst jest zrozumiały i lepiej odbierany przez czytelników.

Nagłówków należy używać zgodnie z obowiązującą hierarchią:

  • Nagłówek H1 stanowi podstawę tekstu – wprowadza do tematu artykułu. Warto zaznaczyć, że w tekście powinniśmy użyć go tylko jeden raz – jako tytuł.
  • H2 jest odpowiedzialny za opisanie głównych zagadnień związanych z tematem.
  • H3 odpowiada za rozwinięcie treści zawartej w H2
  • H4 uzupełnia brakujące informacje poruszone w H3

 

Zdjęcia

Dodanie obrazków jest zatem częścią działań zaliczających się do optymalizacji poza treścią. Dobrze dobrana grafika zapewni dobry odbiór artykułu i zachęci do czytania.

Najczęściej wybieramy te zdjęcia, gdzie szerokość wynosi ok. 1280 pikseli. Spowodowane jest to tym, że zbyt mała szerokość nie wypełni całkowicie miejsca będącego do dyspozycji, zaś zbyt duża – doprowadzi do dłuższego ładowania się strony.

Tekst alternatywny obrazków

Tekst alternatywny to treść, która wyświetla się wtedy, gdy obrazek z różnych przyczyn nie załaduje się na stronę. Powinniśmy zadbać więc o to, by zawrzeć w nim frazę kluczową.