Copywriting, SEO

Zlecanie tekstów – jak i komu zlecać pisanie treści?

Dowiedz się, jak odpowiednio przeprowadzić zlecanie tekstów!

Jeżeli nie masz lekkiego pióra i nie wiesz, czym jest SEO – warto zlecić pisanie tekstów copywriterowi. Ty będziesz mógł w tym czasie zająć się tym, co umiesz najlepiej – prowadzeniem swojego biznesu. W tym artykule dowiesz się jak zlecać pisanie tekstów, a także gdzie szukać zleceniobiorców. Poprowadzimy Cię przez zlecanie tekstów krok po kroku. Zaczynamy!

Zlecanie tekstów – czy jest mi to potrzebne?

Zdecydowanie tak. Jeżeli dopiero rozpoczynasz działalność i zamierzasz sprzedawać swoje produkty również w sklepie internetowym, zapewne nie masz czasu na zgłębianie wiedzy w zakresie SEO, ani tym bardziej na tworzenie unikalnych opisów dla 100 różnych produktów.

Nawet przedsiębiorca wprawiony w bojach na rynku od kilkunastu lat może skorzystać z pomocy copywritera czy agencji, gdzie fachowcy skuteczniej zaprezentują klientom naszą ofertę.

Gdzie zlecać pisanie tekstów?

Wiele zależy od Twojego budżetu oraz obranej strategii. Jeżeli jesteś na początku drogi przedsiębiorczej, skorzystaj z usług freelancera. Wystaw ogłoszenie na dostępnych giełdach tekstu, popularnych portalach rekrutacyjnych. Przy okazji zorientujesz się w średnich stawkach za zlecanie tekstów.

Cena to nie wszystko. Najtańsza oferta może przenieść się na jakość wykonanej pracy. Najniższe stawki zwykle oferowane są przez osoby niedoświadczone. Warto przed wyborem zleceniobiorcy poprosić o jego portfolio, żeby poznać styl pracy copywritera. Wykształcenie nie stanowi tutaj kluczowego czynnika, pożądaną natomiast umiejętnością jest rzetelne wyszukiwanie informacji.

Jeżeli jesteś w stanie zainwestować w profesjonalne teksty SEO, polecamy skorzystać z pomocy agencji SEO. Umowę można zawrzeć do realizacji określonego projektu, w ramach abonamentu lub na zasadach długofalowej współpracy. W cenie zwykle zawarta jest już praca korektora, co skraca czas realizacji zadania i ewentualnych poprawek tekstu.

Zlecanie tekstów – o tym warto pamiętać

Gdy już zdecydujesz się na współpracę z copywriterem, czas ustalać szczegóły: określić stawkę za zlecenie, przedział znaków, czas realizacji, frazy kluczowe, sposób dostarczenia tekstu i rozliczenia wykonanej pracy.

Warto również, aby uniknąć rozczarowania lub niepotrzebnej wymiany maili, przesłać krótki brief. W kilku zdaniach przedstaw firmę, jej wartości, postaw oczekiwania wobec tworzonych tekstów:

  • styl (formalny, ekspercki, młodzieżowy);
  • określ, do jakiej grupy docelowej ma się odnieść treść (np. mężczyźni w przedziale wieku 19-55, „złote rączki”, mechanicy samochodowi lub hobbistyczni restauratorzy zabytkowych pojazdów).

Podsumowanie

Gdy chcemy zaistnieć w internecie, warto rozważyć zlecenie tekstów profesjonalistom – copywriterowi lub agencji SEO. Poprawnie skonstruowane treści nie tylko podnoszą ruch na stronie, ale poprawiają jej pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Jeżeli szanujesz swój czas i nie chcesz, w ramach oszczędności, doktoryzować się z copywritingu – zleć teksty innym.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *