Reklamy towarzyszą nam – niektórzy powiedzą, że „atakują” – stale. Niektóre sprawiają, że się uśmiechniemy, inne bezgranicznie irytują, a jeszcze inne nie zwracają szczególnej uwagi. Oczywiste jest, że skuteczna promocja marki, wymaga spójnej strategii reklamowej, której częścią są chwytliwe hasła i slogany reklamowe. Co zrobić, żeby przyciągały uwagę? Czy warto zatrudnić copywritera, czy lepiej zdać się na agencję reklamową?
Dobre hasła reklamowe
Trudno przewidzieć, czy dane hasło reklamowe odniesie sukces. Te najlepsze, mimo że powstały jako część kampanii marketingowych, funkcjonują również samodzielnie i często wchodzą nawet do języka potocznego. Inne, wydawałoby się, że błyskotliwe, zostają zapomniane. Jak zatem powstaje dobre hasło reklamowe? Z pewnością powinno posiadać poniższe cechy:
- krótkie, ale treściwe – powinno zawierać kilka (3-4) mocnych, zapadających w pamięć słów;
- umiarkowanie wyjątkowe – owszem, dobrze by było, gdyby hasło było innowacyjne, jednak powinno się kojarzyć z czymś dobrze znanym odbiorcom;
- łatwe do wymówienia – nawet jeśli hasło nie jest w języku, którym posługujemy się na co dzień, nie powinno nam sprawiać trudności wymówienie go;
- dostosowane do odbiorcy – trzeba sprecyzować własną grupę docelową, gdyż do każdej z nich mogą przemawiać odmienne treści;
- zapadające w pamięć – nawet jeśli będzie odrobinę naiwne, ale da się zapamiętać, to spełni swoją funkcję, a czasem przyjdzie nam niespodziewanie do głowy, kiedy będziemy potrzebować usług danej branży.
Copywriter czy agencja – kto stworzy lepsze hasła reklamowe?
Jeżeli zastanawiamy się, czy do stworzenia haseł reklamowych zatrudnić copywritera, czy agencję, powinniśmy wziąć pod uwagę kilka czynników:
- jednorazowa usługa – jeżeli potrzebujemy zamówić tylko hasło reklamowe, a nie stale współpracować z agencją reklamową, warto zdecydować się na usługi copywritera;
- zamówienie samego hasła – copywriter będzie dobrym wyborem również, jeżeli mamy już opracowaną całą koncepcję reklamową, a jedyne, czego nam brakuje, to marketingowe treści;
- profesjonalne hasło – jeżeli zależy nam na kompleksowym opracowaniu hasła. Chcemy, aby było chwytliwe, poprawne językowo, wywoływało pozytywny efekt marketingowy i poprawiało pozycjonowanie strony. Warto zwrócić się do doświadczonego copywritera.
Podsumowanie
Copywriter stworzy rewelacyjne hasła reklamowe, jeśli będzie utalentowanym specjalistą z dużym doświadczeniem. To istotne, gdyż niezwykle trudno jest zawrzeć maksimum treści w skondensowanej formie. Warto sprawdzić portfolio copywritera i dowiedzieć się, czy i jakie hasła reklamowe tworzył. To z pewnością pomoże w podjęciu właściwej decyzji.