Copywriting

Praktyki copywriterskie w Content Writer – moja opinia

Praktyki copywriterskie w Content Writer – moja opinia

Na początku mojej drogi z copywritingiem, zanim jeszcze znalazłam pierwszych klientów i dostałam pierwsze zlecenie, zdecydowałam się na odbycie praktyk copywriterskich w Content Writer. Zapraszam do lektury artykułu, w którym opowiadam o tym, co mnie do nich zachęciło, jak one przebiegły i jak je wspominam.


Dlaczego wybrałam praktyki u Content Writer?

Po tym, jak postanowiłam spróbować swoich sił w copywritingu, bardzo brakowało mi dwóch elementów:

  • rzetelnego źródła informacji, które przedstawiałoby tajniki pisania w prosty i przystępny sposób, rozwiewając wątpliwości, które pojawiały się dopiero podczas prób tworzenia treści;
  • osoby, która spojrzałaby na moje teksty obiektywnie i wskazałaby w nich dobre strony oraz rzeczy, nad którymi muszę jeszcze popracować.

Po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy kurs copywritingu dotarłam do zakładki na stronie agencji Content Writer. W ofercie praktyk były właśnie materiały edukacyjne oraz opiekun. Wizja przyszłości, w której wiem, jak pisać, jak sprzedawać pisaniem, jak optymalizować teksty pod SEO oraz jak wykorzystać umiejętności copywriterskie w marketingu przekonała mnie do podjęcia decyzji.

Jak wyglądały praktyki copywriterskie?

Po rozpoczęciu praktyk od razu dostałam dostęp do wewnętrznego systemu firmy oraz e-book Kompendium Content Writingu, który jest napisany prosto i zwięźle. Przeczytałam go w całości, dzięki czemu zrozumiałam, jakie są rodzaje tekstów, jak działa SEO oraz co kryje się pod terminami związanymi z copywritingiem.

Szybko odezwał się do mnie opiekun, który przydzielił mi pierwsze zadanie. Łącznie było ich 12, a każde z nich dotyczyło innego rodzaju contentu: pisałam artykuły blogowe, artykuły sponsorowane, opisy produktów czy posty na social media. Zadania były skonstruowane w taki sposób, by tworząc je, można było jednocześnie uczyć się pisania i zdobywać wiedzę teoretyczną. W ten sposób, skupiając się na tym, by napisać tekst, przyswajałam nową wiedzę o tworzeniu contentu, nawet nie zdając sobie z tego sprawy.

Po napisaniu tekstu i wysłaniu go do opiekuna, bardzo szybko przychodziła odpowiedź. Zawsze była bardzo merytoryczna, opiekun wskazywał mi dobre strony mojego pisania, ale przedstawiał też elementy, które wymagają jeszcze pracy – co ważne, zawsze robił to w sposób obiektywny i konstruktywny.

Dodatkową, dla mnie bardzo ważną, zaletą kursu organizowanego przez Content Writer było to, że spora cześć moich tekstów została dodana na różne portale internetowe. Wszystkie teksty podpisano moim nazwiskiem, a dzięki temu jako początkujący copywriter mogłam stworzyć swoje pierwsze – niewielkie, ale profesjonalne – portfolio. Oczywiście nie bez znaczenia był też certyfikat potwierdzający odbycie praktyk.

Moja opinia po praktykach copywriterskich w Content Writer

Po zakończeniu praktyk wiedziałam, że opinie o Content Writer były prawdziwe. Bardzo miło wspominam tę naukę i wiem, że sama nie byłabym w stanie wejść na copywriterski rynek tak gładko. Zawsze po napisaniu tekstu zastanawiałam się, czy jest on dobry, czy przyjemnie się go czyta, czy ten tekst byłby w stanie coś sprzedać lub wypozycjonować stronę w Internecie. Brakowało mi kogoś, kto odpowiedziałby mi na te pytania szczerze, na podstawie wiedzy i własnego doświadczenia.

Praktyki copywriterskie w Content Writer sprawiły, że nie tylko rozwinęłam swoje umiejętności i zdobyłam wiedzę, lecz także zyskałam wiarę w siebie.

Czy praktyki w CW otworzyły mi drzwi do copywritingu?

Odpowiedź na to pytanie jest jedna i prosta: tak. Zaraz po zakończeniu praktyk zaczęłam tworzyć pierwsze teksty na zlecenia, które znajdowałam w Internecie. Z każdym napisanym dla klienta tekstem uczyłam się jeszcze więcej i wkrótce po tym zaczęłam swoją pierwszą pracę jako copywriter w sporej agencji marketingowej.

Po ukończeniu kursu rozpoczęła się także moja współpraca z Content Writer, która trwa do dziś i z której jestem bardzo zadowolona. Obecnie nie tylko wykonuję zlecenia z ramienia Content Writer, lecz także pracuję jako marketer, sprzedając słowem, czyli robiąc to, czego nauczyłam się na praktykach.

Jak wygląda współpraca z Content Writer?

Gdy ktoś pyta mnie, jak wygląda współpraca z Content Writer na co dzień, zazwyczaj odpowiadam, że profesjonalnie. Pracujemy na działającym bez zarzutu wewnętrznym systemie. Robimy tyle zleceń, ile jesteśmy w stanie – dlatego współpracę z Content Writer można bez problemu łączyć z codziennymi obowiązkami, w tym z pracą na etacie.

Kontakt z agencją jest zawsze profesjonalny i uprzejmy, a problemy rozwiązywane są szybko i sprawnie. Czy polecam współpracę z Content Writer? Oczywiście, że tak, i mam tu na myśli zarówno naukę poprzez praktyki, jak i współpracę jako copywriter.

Praktyki u Content Writer – podsumowanie

Praktyki u Content Writer to okazja do zdobycia teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu copywritingu oraz do stworzenia własnego portfolio. Dzięki stałemu kontaktowi z opiekunem, który obiektywnie oceniał moje teksty, wiele się nauczyłam, a teraz mogę również wykorzystywać zdobytą wiedzę w praktyce.

Autor tekstu: Liwia Wojtysiak

1 Comment

1 thought on “Praktyki copywriterskie w Content Writer – moja opinia”

  1. Ciekawy artykuł, Liwio. Ukończyłam praktyki w późniejszym terminie, ale wszystko się pokrywa z tym, co piszesz. Dużo wiedzy, profesjonalny opiekun i otwarte drzwi do zleceń – a mam porównanie, bo wysyłałam wiele CV i przed i po. Klienci chcą jednak widzieć konkretne dowody Twojej pracy.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *