Copywriting

Jak wybrać copywritera i gdzie go znaleźć?

Dowiedz się, jak wybrać najlepszego copywritera!

Przedsiębiorcy, troszcząc się o rozwój firmy podejmują różne działania marketingowe. Strony internetowe są jednym z podstawowych elementów reklamy. Dlatego ważne jest, by dbać o profesjonalizm treści, które się na nich znajdują. W tym celu warto jest skorzystać z pomocy doświadczonych twórców. Pojawia się więc pytanie – gdzie znaleźć osobę, która stworzy dobre jakościowo teksty? Jak zatem wybrać najlepszego copywritera?

Gdzie szukać i jak wybrać dobrego copywritera?

W internecie roi się od ofert poszukujących zleceń copywriterów. Na jakich stronach warto więc zacząć swoje poszukiwania?

Zobacz też informacje o zdalnym copywriterze!

Portale społecznościowe

Na portalach społecznościowych istnieje wiele grup tematycznych poświęconych copywritingowi. Po wstawieniu oferty ze zleceniem pojawia się zazwyczaj naprawdę duży odzew. Jednak ciężko jest ocenić na pierwszy rzut oka umiejętności i doświadczenie kandydatów.

Strony dedykowane ofertom pracy dla freelancerów

Na stronach z ofertami pracy dla freelancerów można znaleźć ogłoszenia pochodzące zarówno od profesjonalistów, jak i amatorów. Na portalach płatnych będzie najprawdopodobniej mniej kandydatów niż na tych darmowych. Jednak będą to zapewne bardziej doświadczeni twórcy, którzy zdecydowali się zainwestować w swój profil i pozycję na stronie.

Strony internetowe copywriterów

Freelancerzy często decydują się na zakładanie własnych stron internetowych. Można ich znaleźć przez wyszukiwarkę lub reklamy na innych portalach.

O copywriterze freelancerze przeczytasz na witrynie SEO-Literki

Agencje copywriterskie

Agencje copywriterskie są doskonałą opcją dla większych firm. Gdy wymagane jest pisanie dużej ilości tekstów w krótkim czasie, freelancerzy mogą okazać się nieskuteczni. Oferty agencji copywriterskich można łatwo znaleźć, korzystając z wyszukiwarki internetowej.

Szukasz agencji copywriterskiej? Najlepszym wyborem w Poznaniu będzie Content Writer

 

Jak wybrać copywritera?

Wśród oferujących swoje usługi w internecie copywriterów można znaleźć ludzi o różnym stopniu fachowości. Jedni to profesjonaliści z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu treści. Inni dopiero zaczynają swoją przygodę twórczą. Na co więc zwracać uwagę podczas szukania copywritera, aby współpraca nie zakończyła się rozczarowaniem?

Przede wszystkim warto poprosić potencjalnego kandydata o portfolio. Umożliwi to zapoznanie się z jego stylem pisania oraz warsztatem. Ułatwi również zdecydować, czy chcemy, aby treści pisane podobnym językiem były kojarzone z naszą stroną internetową.

Gdy kandydat nie posiada rozbudowanego portfolio, może być to znak ostrzegawczy. Istnieje szansa, że nie jest do doświadczony twórca. Co za tym idzie – możliwe, że stworzone przez niego treści będą dosyć słabe jakościowo.

Istotnym czynnikiem przy wyborze copywritera jest również proponowana przez niego stawka. Jeśli będzie ona podejrzanie niska, najprawdopodobniej jakość tekstów również nie będzie najlepsza. Copywriter mający świadomość swoich umiejętności nie podejmowałby się pracy za śmieciowe pieniądze.

Więcej informacji o uśrednionych stawkach copywriterów znajdziesz na tym blogu: https://googlewriting.com/zarobki-w-copywritingu/

Warto również zwrócić uwagę na sposób, w jaki potencjalny kandydat się z nami kontaktuje. Pierwszy sygnał alarmowy to występowanie błędów gramatycznych czy ortograficznych w wysyłanych przez niego mailach. Jeśli takowe są, prawdopodobnie później pojawią się również w zleconych do napisania tekstach. Drugi sygnał to długi czas odpowiedzi. Jeśli kandydat nie odbiera, nie oddzwania, a na odpowiedź trzeba długo czekać – współpraca może okazać się problematyczna.

Jak wybrać copywritera – podsumowanie

Przy szukaniu copywritera dobrze jest zastanowić się, czy w przypadku naszej firmy lepiej sprawdzi się freelancer, czy też agencja. Potencjalnych kandydatów warto poprosić o portfolio oraz o przedstawienie swojego doświadczenia. Nie należy zapominać też, że sposób, w jaki się z nami komunikują, będzie miał na pewno odbicie w przyszłej współpracy.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *