Copywriting

Doświadczenie w copywritingu – jak zdobyć?

Jak w każdym zawodzie, pierwsze kroki w copywritingu mogą nie należeć do najłatwiejszych. Jak zdobyć doświadczenie w copywritingu? Sprawdź!

Jak w każdym zawodzie, pierwsze kroki w copywritingu mogą nie należeć do najłatwiejszych. W rozwinięciu kariery ważne jest, by wiedzieć, od czego zacząć. Jeśli dopiero planujesz pracę jako copywriter bądź po prostu zastanawiasz się nad specyfiką tego zawodu, przychodzimy z pomocą. Jak zatem zdobyć doświadczenie w copywritingu? Tego dowiesz się, czytając ten artykuł!

Na czym polega zawód copywritera?

Copywriting to zawód, który w porównaniu do tradycyjnych zawodów jest stosunkowo nowy, rozwinął się wraz z rozwojem marketingu internetowego. Osoba trudniąca się copywritingiem zajmuje się pisaniem tekstów marketingowych na sprecyzowane potrzeby klienta. Tworzone treści mogą służyć między innymi polepszeniu widoczności strony internetowej w przeglądarce, pozyskiwaniu nowych klientów, poprawie sprzedaży lub kreowaniu pozytywnego wizerunku marki.

Czego wymaga się od kandydata

Patrząc na wielozadaniowość tworzonych tekstów, copywriter powinien odznaczać się dużą elastycznością, gotowością do mierzenia się z wyzwaniami, skłonnością do ciągłej nauki i przyswajania wiedzy, ale ponad wszystko wyobraźnią i kreatywnością– teksty muszą bowiem zaciekawić szerszą publikę.

Do podjęcia pracy nie wymaga się skończonych studiów, jednak w ogłoszeniach często wymienia się tzw. lekkie pióro. Sama nazwa nie brzmi zbyt klarownie, jednak termin składa się na umiejętność przelewania słów na papier oraz formułowania myśli w przejrzysty sposób.

Jak zdobyć pierwsze doświadczenie w copywritingu?

Jeśli odnajdujesz w sobie wyżej wymienione cechy, następne czego Ci potrzeba, by zdobyć pierwsze doświadczenie, to mieć o czym pisać. Potrzebujesz więc zleceń od klientów. Na samym początku Twojej drogi szukaj ich w grupach tematycznych na facebooku oraz poprzez oferty na portalach ogłoszeniowych.

Gdy zrealizujesz swoje pierwsze teksty, poczujesz się pewniej w procesie ich realizacji oraz zdołasz zbudować swoje portfolio, warto aplikować do agencji zajmujących się content writingiem lub spróbować samemu, poprzez nabyte kontakty, pozyskiwać zleceniodawców.

Doświadczenie w copywritingu można zdobyć pisząc:

  • teksty na bloga,
  • opisy produktów,
  • wpisy w mediach społecznościowych,
  • slogany,
  • hasła reklamowe,
  • newslettery.

Doświadczenie w copywritingu a korzyści

Wraz ze zdobyciem doświadczenia wzrasta twoja pozycja na rynku pracy oraz możliwość uzyskania wyższego wynagrodzenia za wykonaną pracę. Poszerzasz także swoją listę kontaktów biznesowych, które ułatwiają dalsze rozwijanie swojej ścieżki kariery. Ponadto, sukcesywnie realizując się w zawodzie, jesteś w stanie pracować przy projektach na większą skalę.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *