Copywriting, SEO

Jak dodawać nagłówki pod SEO – wskazówki

Nagłówek stanowi bardzo ważną strategicznie część naszego tekstu. Z badań nad mediami społecznościowymi wynika, że 80% odbiorców czyta tylko tytuły postów czy artykułów. Sprawdzają w ten sposób czy warto poświęcić czas na zapoznanie się z treścią. Gdy im się spodoba, podejmują akcję dalszego czytania tekstu. Jak zatem dodawać nagłówki pod SEO? Tego dowiesz się, czytając ten artykuł!

Jak napisać genialny nagłówek

Ten wydawałoby się prosty w realizacji detal, odgrywa nieocenioną rolę w pozycjonowaniu oraz przejrzystości tekstu. Dobrze go wykorzystując już na wstępie oferujemy czytelnikowi coś, czego chce. Najlepiej, żeby nie mógł się temu oprzeć. Przyciągamy odbiorcę, odkrywając przed nim główną myśl zawartą w tekście.

Czym charakteryzuje się taki nagłówek:

  • zawiera przydatne dla czytelnika informacje,
  • wzbudza ciekawość,
  • skupia się na wiarygodnej wartości,
  • jest pisany językiem korzyści.

Jak dodawać nagłówki, żeby je czytano

Nagłówki podlegają prostej hierarchii, mianowicie jedne są nadrzędne a inne podrzędne.

Najważniejszy nagłówek to H1, który pełni rolę tytułu. Każdy kolejny traci na sile, nadal jednak stanowi wyższość nad zwykłym akapitem. Oprócz tytułu do wyboru mamy również nagłówki H2, H3, H4, H5 i H6.

Podstawowa zasada brzmi: „podrzędne zawsze opisują nadrzędne”, czyli:

  • H1 to podstawa tekstu – informuje, czego dotyczy treść;
  • H2 to filary opisujące kluczowe zagadnienia związane z tematem;
  • H3 rozwijają treści zawarte w H2;
  • H4 rozwijają treści zawarte w H3

Przedstawiona struktura sprawia, że tekst jest bardziej przejrzysty oraz  informuje algorytmy wyszukiwarki Google, które frazy są szczególnie ważne.

Jak dodawać nagłówki – gotowe formuły

Bardzo ważne jest, by pamiętać o tym, że nagłówki powstają, aby eksponować korzyści. Dobrym sposobem przy ich tworzeniu, jest wykorzystanie wyrażeń z mowy potocznej klientów.

Inną rewelacyjną metodą jest użycie gotowej formuły „Jak…”, dzięki której profesjonalnie instruujemy odbiorcę jak skutecznie działać np. „Jak dodawać nagłówki pod SEO…”.

Czytelnicy, chcąc zrealizować swoje pomysły, wciąż szukają informacji. Jeśli dasz im, to czego potrzebują, to podzielą się tym z innymi, a głównie o to nam chodzi, kreując wartościowe treści.

Twórz najlepsze nagłówki pod SEO

Pamiętaj, że do wykorzystania masz tylko kilka sekund, aby przekonać osobę po drugiej stronie monitora, że warto zapoznać się z Twoją treścią.

Dlatego najważniejsze, żebyś w nagłówku zaoferował czytelnikowi coś, czego chce i czemu nie może się oprzeć. Pamiętaj też o umieszczaniu fraz kluczowych, należy je dodawać dla podniesienia konwersji w wyszukiwarce Google.

Jeżeli chcesz zdobyć więcej cennych informacji lub skorzystać z profesjonalnych usług copywriterskich – skontaktuj się z nami!

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *