Obecność naszej firmy w sieci wymaga angażowania środków w jak najlepsze pozycjonowanie naszej strony w wynikach wyszukiwania. Co zatem wybrać – usługę indywidualnego copywritingu czy pakiet tzw. gotowców tematycznych? My już wiemy, dlatego dzielimy się z Tobą naszymi spostrzeżeniami. Czym charakteryzuje się indywidualny copywriting? Sprawdź, co możesz zyskać dzięki pracy copywriterskiej, a co zyskasz przy pomocy gotowych tekstów.
Indywidualny copywriting – zalety i wady
Na skorzystanie z usług copywritera do sporządzenia indywidualnych treści decydują się przede wszystkim przedsiębiorcy, którym zależy na dotarciu do określonej grupy odbiorców na podstawie trafnie dobranych słów kluczowych. Tego doboru dokonuje sam pisarz, na podstawie przeprowadzonej analizy konkurencji oraz po zapoznaniu się z naszą ofertą produktową/usługową.
Czego możemy oczekiwać od indywidualnego copywritingu?
- dopasowania treści – jak wspomnieliśmy wyżej, copywriter przeprowadza analizy, a następnie określa słowa kluczowe, których będzie używać w przyszłości do konstrukcji tekstów;
- jakości – copywriter wie, że frazy to tylko część sukcesu, ponieważ na wysokie pozycje w rankingu wyników wpływa również unikalny i angażujący tekst, przynoszący użytkownikowi konkretną wartość;
- reakcji – w ramach współpracy copywriter dokonuje korekt tekstów, aktualizacji treści w przypadku zaistnienia takiej potrzeby. Pisarz potrafi w krótkim czasie odpowiedzieć na zapotrzebowanie klienta, gdy pojawi się nowe zagadnienie na rynku, będziesz wtedy pierwszy, przed konkurencją, a to podnosi Twoją wartość jako przedsiębiorcy.
Zalety i wady gotowych tekstów
Dlaczego zatem nadal popularne są gotowe teksty? Z dwóch powodów: ceny oraz możliwości wypełnienia zasobów kanału informacyjnego.
Gotowe treści tematyczne charakteryzuje niższa cena zakupu. Teksty są uniwersalne, zawierają branżowe słowa kluczowe, a ich nabycie mniej boleśnie narusza portfel przedsiębiorcy. Statystycznie, jest jakaś szansa na dobra pozycję w rankingu. Jednak większą gwarancję sukcesu otrzymamy u copywritera, dzięki unikalnym i atrakcyjnym treściom.
Gdy jednak terminy naglą, a zależy nam na regularności umieszczania wpisów, możemy sporadycznie wspomóc się gotowymi tekstami. Pomoże to wypełnić zasoby bloga czy konta na portalu społecznościowym, nie powinniśmy jednak takich działań wykonywać zbyt często.
Podsumowanie
Wybierając między indywidualnym copywritingiem a gotowymi tekstami, warto zastanowić się nad celem, który chcemy osiągnąć. Jeżeli zależy nam na częstym umieszczaniu treści. Niekoniecznie najwyższej jakości, ale dla zapewnienia działania i ruchu na stronie, decydujemy się na wybór spośród gotowych treści. Takie rozwiązanie jest też tańsze.
Jeśli natomiast cenimy sobie jakość nad ilość. A tym właśnie myśleniem powinniśmy się kierować w przypadku pozycjonowania naszej strony, wybierzmy usługę copywritera. Otrzymujemy bowiem indywidualnie skonstruowane treści wysokiej jakości, zawierającej starannie dobrane słowa kluczowe. Wiąże się to jednak z większymi kosztami. Zapewniamy natomiast, że warto!