Content, Copywriting, SEO

Cornerstone content, czyli fundament Twojej strony

Poznaj najważniejsze zasady tworzenia cornerstone content!

Biorąc pod uwagę aspekt „architektoniczny” strony to opiera się ona na tym samym co każdy budynek, czyli na fundamencie. Jest on ważną częścią strony, ponieważ właśnie na cornerstone content opiera się późniejsza działalność oraz publikacje na stronie.

Czym jest cornerstone content?

Cornerstone oznacza podstawę narożnika budynku lub dosłownie „kamień węgielny”. Ogólnie cornerstone content znaczy podstawę contentu, czyli najważniejsze oraz najlepsze treści, jakie znajdują się na stronie. Oznacza to mniej więcej tyle, że jeśli skondensować w kilku stronach tematykę, wokół której obraca się witryna oraz wpleść słowa kluczowe to powstałby cornerstone content.

Witrynę możemy również porównać do galaktyki. Wszelkiego rodzaju artykuły, posty są elementami (planetami, gwiazdami) powstającymi na pewnego rodzaju wzór (słońce), który jest centrum, podstawą.

Jest to niezwykle ważna część contentu, szczególnie kiedy strona walczy o pozycję pośród popularnych fraz kluczowych. Tworząc dobrze skonstruowany cornerstone content może być on wyznacznikiem tego, czy na przykład strona realizująca, nie zyska większego uznania w algorytmach wyszukiwarki.

Zasady tworzenia dobrego cornerstone contentu

Jak wiadomo, każda część tworząca stronę powinna być wykonana starannie i trzymać się kilku zasad, nie inaczej jest z cornerstone contentem. Są to zasady pomagające stworzyć wartościowy content, który może wspomóc drogę do sukcesu.

  1. Zadbaj o jakość

Przedstaw siebie oraz swoją stronę jako profesjonalne dzieło profesjonalisty. Sprawi to, że potencjalni klienci zaufają Ci i będą bardziej skłonni nawiązać współpracę. Jednocześnie warto zadbać o oryginalność zawartości, poprawność, które algorytmy Google bardzo cenią.

  1. Spraw, aby tekst był przyjrzysty

Im mniej czasu zajmuje czytelnikowi odnalezienie tego, czego szuka, tym lepiej. Mało kto jest w stanie przeczytać długi tekst tylko po to, aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie w ostatnim zdaniu lub wcale go nie odnaleźć. Często czytelnik rzuca tylko okiem na tekst, szukając interesującego go fragmentu.

  1. Zrób dobre pierwsze wrażenie

Estetyka strony, multimedia, układ strony, to wszystko wpływa na pierwsze wrażenie. Sam tekst wydaje się mało interesujący, więc warto zamieścić w „fundamencie” coś, co przyciągnie uwagę, ale jednocześnie nie będzie przytłaczające.

  1. Wyróżnij najważniejsze informacje

Pogrubienia, wyliczenia, a nawet linkowanie wewnątrz strony sprawia, że potencjalnemu klientowi łatwiej odnaleźć to, czego szuka. Po raz kolejny algorytmy wyszukiwarki są w stanie wyżej zakwalifikować stronę.

  1. Używaj long-tail

Jest to  najprostszy sposób „wybicia” strony na wyższą pozycję w wyszukiwarce,  tym samym ułatwia dotarcie użytkownikom na stronę.