Jeśli potrzebujesz nowych treści na swoją stronę internetową, masz do wyboru kilka możliwości. Możesz spróbować samodzielnie przygotować tekst, co niestety zajmie Ci trochę czasu, ale pozwoli zaoszczędzić pieniądze. Jeśli jednak nie posiadasz zdolności pisarskich, a czas należy do twoich zasobów rzadkich, skorzystaj z usług profesjonalisty. Zgłoś się do agencji copywriterskiej, nawiąż współpracę z copywriterem freelancerem, albo znajdź go na giełdzie tekstów. Dzisiaj wyjaśnię Ci, czym właściwie jest giełda tekstów oraz czy warto z niej skorzystać.
Giełda tekstów – czym właściwie jest?
Giełda tekstów to specjalna platforma internetowa umożliwiająca nawiązanie współpracy między zleceniodawcą a copywriterem. Zleceniodawca składa konkretne zamówienie oraz ustala warunki finansowe, a copywriter przyjmuje zlecenie oraz przygotowuje określone treści. Platforma ta jest ciekawym i bezpiecznym rozwiązaniem dla obydwóch stron.
Giełda tekstów – plusy i minusy
Do zalet giełdy tekstów niewątpliwie należą przejrzyste warunki współpracy. Zleceniodawca określa, czego aktualnie potrzebuje i ile jest w stanie zapłacić, a duża liczba potencjalnych zleceniobiorców sprawia, że na pewno ktoś zaakceptuje warunki i zgłosi się do wykonania zadania. Kolejnym atutem jest krótki czas realizacji (ściśle dostosowany do wymagań), zwłaszcza kiedy nad zleceniem czuwa kilku copywriterów jednocześnie. Co więcej, treści przygotowywane są przez profesjonalistów, a giełdy tekstów weryfikują przygotowane przez nich teksty pod kątem unikalności oraz poprawności gramatycznej.
Niestety, takie rozwiązanie ma też słabe strony. Po pierwsze, to zleceniodawca musi ściśle określić, czego potrzebuje, bez analizy i konsultacji, czy tekst na pewno przyniesie pożądane rezultaty. Po drugie, decydując się na giełdę tekstów znacznie trudniej nawiązać stałą współpracę z jednym copywriterem. Można oczywiście składać kolejne zlecenia, ale nie zawsze mogą być zrealizowane przez tą samą osobę.
Giełda tekstów? A może inne rozwiązania?
Giełda tekstów umożliwia nawiązanie szybkiej i bezpiecznej współpracy. Ma swoje wady i zalety. Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto jednak zastanowić się, czy wybór giełdy tekstów to na pewno najlepsze rozwiązanie. A może lepiej skorzystać z usług copywritera freelancera albo agencji copywriterskiej?
Copywriter freelancer
W przypadku wyboru copywritera freelancera odpada koszt prowizji dla zewnętrznej platformy oraz istnieje możliwość nawiązania stałej, długoterminowej współpracy. Copywriter będzie w stanie lepiej poznać specyfikę firmy, doradzić, które działania przyniosą efekty, a także ma elastyczny czas pracy, więc drobne weekendowe poprawki również mogą wchodzić w grę. Cena za usługi ustalana jest indywidualnie. W przypadku dłuższej współpracy zawsze można spróbować wynegocjować korzystne rabaty.
Agencja copywriterska
Agencja copywriterska niestety jest droższym rozwiązaniem niż giełda tekstów, ale, z uwagi na wysoką jakość tekstów, na pewno warto się nad nią zastanowić. Agencje mają do dyspozycji zespół pisarzy, tłumaczy, korektorów. Korzystają ze specjalnych narzędzi doboru słów kluczowych i analizy konkurencji. Co więcej, każda firma otrzymuje indywidualnego opiekuna, który po zapoznaniu się z daną firmą będą w stanie dopasować działania do oczekiwanych rezultatów.
Podsumowanie
Giełda tekstów to ciekawe rozwiązanie dla osób, które potrzebują szybko i tanio uzupełnić swoją stronę internetową o nowe teksty. Jeśli jednak zależy Ci na dłuższej współpracy i indywidualnym podejściu, weź pod uwagę pozostałe opcje. Sprecyzuj swoje oczekiwania, przeanalizuj słabe i mocne strony każdej współpracy i wybierz dla siebie najlepsze rozwiązanie.