SEO

Wyszukiwanie Google – najpopularniejsza wyszukiwarka

Dowiedz się, czym jest wyszukiwanie Google!

Poruszanie się po internecie byłoby niemożliwe, gdyby nie wyszukiwanie Google. Co sprawia, że odnajdywanie precyzyjnych informacji, w tak wielkim natłoku danych, staje się w ogóle możliwe? Internet, tak jak żywy organizm, cały czas się rozwija, a wraz z nim ewoluują narzędzia niezbędne do korzystania z jego zasobów. Jak więc wygląda coraz to bardziej skuteczny,  dostarczający trafnych odpowiedzi proces znany jako wyszukiwanie Google?

Zrozumienie przez wyszukiwarkę słów użytych w zapytaniu

Wyszukiwarka analizuje znaczenie słów użytych w naszym zapytaniu, za pomocą systemu synonimów oraz efektów badań nad zrozumieniem języka naturalnego. Wyszukiwanie Google opiera się na rozpoznaniu i interpretacji fraz kluczowych. Przeglądarka kojarzy także słowa te w kontekście użytych sformułowań w innych dostępnych treściach.

Pod uwagę bierzemy również aspekty czasowe, dzięki którym uzyskamy najświeższe, najbardziej popularne  informacje dotyczące naszego zapytania. Istotne jest też scharakteryzowanie słów kluczowych, mianowicie czy są to ogólne poszukiwania, czy konkretne informacje. Dzięki dodaniu do frazy kluczowej określeń dokładniejszyszych, precyzujących przesłanie dotyczące zapytania (zastosowanie frazy long tail), możemy wyeliminować zbędne wyniki wyszukiwań.

 Wskazanie stron internetowych odpowiadających trafnie na zapytania 

Następnie nasze słowa kluczowe dopasowujemy do stron, w których zawartości występują. Algorytmy analizują słowa pod kątem częstotliwości i miejsc ich występowania. Jednakże wyszukiwarka nie będzie powielała swoich typowań,  kopiując je w sposób pozbawiony jakiegokolwiek sensu.

Jeżeli szukane słowa występują na stronie, jest to sygnał, świadczący o trafności wyszukiwania Google. Niebagatelne jest też miejsce występowania pożądanych przez nas haseł, bowiem potwierdzeniem celnego powiązania strony z typowanymi przez nas frazami, jest ich usytuowanie w nagłówkach, treści i oczywiście tytule skojarzonej strony. Wyszukiwarka sprawdza również, czy np. na danych stronach zamieściliśmy zdjęcia lub filmy dotyczące podanego zagadnienia.

Uszeregowanie stron pod względem przydatności

Rankingowanie stron ze względu na ich przydatność, w kolejności od najcelniej wytypowanych przez wyszukiwarkę do mniej wartościowych, jest kolejnym etapem, jakim zajmuje się wyszukiwanie Google. Przy rozpatrywaniu przydatności stron internetowych bierze udział wiele czynników, niektóre z nich to:

  • wartość informacji zawartych na stronie, pod kątem ich rzetelności, aktualności lub popularności;
  • ocena portalu przez innych użytkowników;
  • występowanie linkowania do strony, na innych witrynach internetowych;
  • kondycja techniczna i komfort korzystania z pozyskanych witryn;

Dzięki analizie informacji zawartych na odpowiadających zapytaniu stronach możemy wybrać te najbardziej wartościowe witryny i jednocześnie unikać, tych ze szkodliwą zawartością lub o charakterze spamu.

Wyszukiwanie Google – droga do uzyskania najlepszych wyników

Przed zaprezentowaniem adekwatnych odpowiedzi powiązanych z zapytaniem rozpatrujemy wzajemne dopasowania wyników poszukiwań. Ważne także jest, czy:

  • na podane hasło nie odpowiada zbyt wiele stron;
  • odpowiedzi nie są skupione na jednej interpretacji podanej frazy;
  • wersja używanej przeglądarki nie wpływa na poprawność wyświetlanej strony;
  • wyniki wyszukiwania prezentują się prawidłowo na różnych rodzajach urządzeń, niezależnie od rozmiaru ich wyświetlaczy;
  • Wyszukiwarka ma za zadanie wyłonić zróżnicowane odpowiedzi na poszukiwane frazy, jednocześnie optymalizując ich dopasowanie.

Wyszukiwanie Google – pomoc w optymalizacji wyników

Pewnego rodzaju dopasowaniem do indywidualnych potrzeb klientów wyszukiwarki, może być historia przeglądania, lokalizacja lub ustawienia przeglądarki. Dużo informacji o użytkowniku dostarcza również aktywność na koncie Google. Dzięki ustawieniom filtrów przeglądarki możemy decydować jakie informacje będą zapisywane, a które nie. Lokalizacja ułatwia wyszukiwarce dopasowanie odpowiedzi, dotyczących najbliższych interesujących nas wyników wyszukiwania, bez potrzeby każdorazowego precyzowania naszych zapytań.

Podsumowanie

Bez takich narzędzi jak przeglądarki internetowe, poruszanie się po sieci jest zatem znacznie utrudnione lub nawet niemożliwe. Dotarcie do interesujących nas informacji dzięki nieustannie ewoluującym wyszukiwarkom, które to wraz z biegiem czasu stają się coraz bardziej „inteligentne”, to tylko kwestia kilku sekund. W artykule tym odniesiono się wyłącznie do wyszukiwarki Google, ale nie oszukujmy się. Wyszukiwarkę Google wykorzystujemy najchętniej, obok innych, mniej konkurencyjnych.

Wyszukiwanie Google ściśle powiązujemy z szerokim pojęciem copywritingu i content writingu. Bez narzędzi do wyszukiwania niemożliwe byłoby stosowanie technik SEO i SEM, przecież pierwszymi członami ich nazwy jest słowo „ search”, czyli szukać.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *