Wbrew wszelkim przekonaniom poziom czytelnictwa wcale nie spada. Zamiast grubych książek ludzie czytają teksty w Internecie. Słowo pisane nie traci na mocy a wręcz przeciwnie – cały czas zyskuje. Zatem, do czego zatrudnić copywritera? Odpowiedź znajdziecie w dzisiejszym artykule.
Do czego zatrudnić copywritera?
Z pisaniem jest jak ze śpiewaniem – pisać każdy może, ale nie na profesjonalnym poziomie. Jeśli w grę wchodzi spełnienie określonego celu marketingowego – budowa pozycjonowania, zwiększenie sprzedaży – to lepiej powierzyć napisanie tekstu profesjonaliście.
Copywriterowi można zlecić napisanie m.in.:
- opisów produktów i kategorii,
- artykułów blogowych,
- tekstów zapleczowych,
- korektę opisów.
Copywriter może również stworzyć treści na media społecznościowe oraz teksty do ulotek (choć to zdarza się coraz rzadziej).
Należy pamiętać, że każdy tekst tworzony jest w jakimś celu. Treści przeznaczone na bloga, która ma podtrzymać kontakt z odbiorcami i zachęcić do zakupu bądź skorzystania z usługi, musi być skonstruowana inaczej niż treść, której celem jest pozyskanie ruchu organicznego. Pogodzenie SEO ze sprzedażą to wyzwanie, a podołać mu mogą tylko najlepsi.
Mało znane zlecenia copywritera
Nie każdy o tym wie, ale copywriter zajmuje się również tworzeniem reklam SEM. W tym przypadku od pisarza wymaga się szybkiego stworzenia tekstów do reklamy display, a także nagłówków i treści reklam, które mogą być wykorzystane w reklamie tekstowej Google Ads.
Dobry tekst to taki, który trafia do klientów, a jednocześnie trafnie opisuje produkty lub usługi firmy.
Jak wygląda praca copywritera?
Osoby z zewnątrz mogą sądzić, że praca copywritera polega wyłącznie na pisaniu. Nic bardziej mylnego. Profesjonalni copywriterzy przed przystąpieniem do tworzenia tekstu, wykonują wiele czynności, które pozwalają im stworzyć wysokiej jakości treść.
Wielu zleceniodawców nie traktuje copywriterów poważnie. Pewnie dlatego, że na rynku pojawia się coraz więcej osób, które drastycznie zaniżają cenę za 1000 znaków, aby tylko dostać zlecenie. Nie trzeba chyba mówić, że takie osoby najczęściej nie są w stanie stworzyć tekstów na wysokim poziomie, co przekłada się na to, jak copywriterzy są postrzegani.
Jak poznać dobrego copywritera?
Dobry copywriter przed przystąpieniem do pisania zbiera informacje i je weryfikuje, dobiera odpowiednie słowa kluczowe, układa strukturę tekstu, a często także optymalizuje tekst pod SEO.
Jednak zanim jeszcze nastąpią opisane powyżej czynności, dobry copywriter poprosi Was o brief, z którego dowie się:
- jakie jest miejsce i cel publikacji,
- w jakiej tematyce ma się poruszać,
- jakim budżetem dysponujesz,
- jak długi ma być tekst.
Naprawdę profesjonalni copywriterzy korzystają z narzędzi analitycznych, które pozwalają określić konkurencję na daną frazę kluczową lub sprawdzają, czy tekst spełnia warunki SEO.
Oczywiście każdy dobry copywriter czuje się jak ryba w wodzie, jeśli chodzi o zasady ortografii i stylistyki.
Do czego zatrudnić copywritera – podsumowanie
Do czego zatrudnić copywritera? Pomoże w stworzeniu profesjonalnych treści, które mogą przynieść realne korzyści biznesowe. Jeśli zależy Wam na jakości (a na pewno zależy), to najpierw sprawdźcie copywritera – np. podczas rozmowy o zleceniu. Dobry copywriter stworzy wysokiej jakości teksty, a to przecież w tym wszystkim chodzi.