Content, Copywriting

Jak pisać dobre teksty? – Praktyczne wskazówki

W tym artykule dowiesz się, jak pisać dobre teksty. Sprawdź!

Aby zostać profesjonalnym copywriterem, należy posiadać odpowiednie predyspozycje. Zaliczamy do nich takie umiejętności jak znajomość zasad SEO, lekkie pióro, zdolność do wyszukiwania informacji oraz znajomość zasad gramatyki, stylistyki i ortografii. Dla początkującego copywritera niezbędne są referencje oraz odpowiednie portfolio, składające się z profesjonalnie opracowanych treści. W niniejszym artykule dowiesz się jak pisać dobre teksty.

Jak pisać dobre teksty – krok po kroku

Aby odpowiedzieć na pytanie, jak pisać dobre teksty, warto wziąć pod uwagę kilka, ważnych punktów takich jak struktura, język i styl oraz treść. Poniżej przedstawiamy dogłębny opis każdego z wyżej wymienionych zagadnień.

Jak pisać dobre teksty – struktura tekstu

W copywritingu duże znaczenie ma budowa artykułu. Czytelnicy, poszukując konkretnych informacji, cenią sobie przejrzystość tekstu. Poniżej przedstawiamy wskazówki, dzięki którym stworzysz czytelny i przyswajalny artykuł.

  • Umieść lead – lead to inaczej wstęp artykułu. Tego typu treść powinna stanowić wprowadzenie do tematu tekstu.
  • Zadbaj o odpowiedni tytuł – jeśli chcemy, by nasz tekst wyróżniał się spośród innych, warto stworzyć odpowiedni tytuł, bogaty w chwytliwe, przyciągające uwagę odbiorców hasło.
  • Umieść akapity – każdy artykuł powinien być zbudowany z akapitów, wprowadzających do każdego, nowego zagadnienia. Należy zadbać o to, by akapity nie były zbyt długie.
  • Stosuj nagłówki – nieco istotną kwestią są nagłówki, donoszące się do każdego, nowego zagadnienia, co sprawi, że tekst stanie się przejrzysty dla odbiorcy.
  • Stosuj punktowanie informacji – jak już wcześniej wspomnieliśmy, czytelnicy zwracają uwagę na konkrety. Dlatego warto wypunktować poszczególne informacje.
  • Zamieść słowa kluczowe – frazy kluczowe pełnią ważną funkcję jeśli chodzi o optymalizację strony pod wyszukiwarkę SEO. Istotne jest również umieszczenie słów kluczowych w odpowiednich fragmentach artykułu. W celu efektywnego pozycjonowania należy umieszczać słowa kluczowe w tytule, wstępie i śródtytułach artykułu.
  • Napisz podsumowanie – tekst warto zakończyć krótkim podsumowaniem, w którym zawrzemy najważniejsze wnioski, płynące z artykułu.

Jak pisać dobre teksty – język i styl

W copywritingu duże znaczenie ma styl, jakimi posługujemy się, pisząc do określonej grupy docelowej. Artykuły powinny być dopasowane do poziomu odbiorców, zrozumiałe i wolne od trudnych pojęć. Nieznane terminy warto wyjaśniać, natomiast trudne zwroty należy zastępować łatwiejszymi sformułowaniami. Warto wystrzegać się naukowego stylu, gdyż czytelnicy poszukują przyswajalnych, konkretnych i zrozumiałych treści.

Treść

Nieco innym, ważnym aspektem jest treść artykułu, która powinna zawierać wiarygodne informacje. Dlatego pisząc artykuł, warto zamieścić pod koniec bibliografię z linkami stron, na których bazie gromadziliśmy informacje. Odpowiednia treść powinna również być odpowiedzią na pytania odbiorców. Dlatego w tym celu warto śledzić aktualne zainteresowania internautów oraz najczęściej wyszukiwane hasła w wyszukiwarce Google.

Podsumowanie

Copywirter to jedna z coraz bardziej popularnych i przyszłościowych profesji, w której można liczyć na wysokie zarobki. Jednak wynagrodzenie copywritera zależy głównie od jakości stworzonej przez niego treści. Dlatego warto poznać reguły pisania dobrych tekstów. Pisząc artykuły, nie zapomnij o trzech, najważniejszych punktach, jakimi są odpowiednia struktura, język i styl oraz treść!