Copywriting, SEO

Optymalizacja poza treścią – poprawa pozycjonowania

Sprawdź, na czym polega optymalizacja poza treścią!

Publikując treści na stronie internetowej mamy na celu dotarcie do szerokiego grona odbiorców, których zaangażujemy i zatrzymamy na dłużej. Łatwo jest zginąć w gąszczu informacji w sieci. Jak się odnaleźć z potencjalnym klientem? Mapą jest merytoryczny,  ciekawy, wartościowy tekst. Natomiast jej uzupełnieniem i dodatkowymi wskazówkami pomocnymi na drodze do osiągnięcia celów marketingowych jest optymalizacja poza treścią. Ma ona bardzo ważne zadanie – poprawić widoczność Twojej witryny i w ten sposób zwiększyć ruch na stronie. Fundamentem pozycjonowania stron jest optymalizacja on- page. Czym jest i jakie obejmuje działania, wyjaśnimy w niniejszym artykule.

Na czym polega optymalizacja poza treścią?

Główną wytyczną dla algorytmów Google w procesie wyszukiwania jest wartościowość treści. Tekst, aby został zauważony, musi być oryginalny, aktualny, interesujący, ma edukować, odpowiadać na potrzeby odbiorcy i wyróżniać się wysoką jakością. To podstawa nie do przeskoczenia, której nie można oszukać trikami pozycjonerów. Dopełnieniem procesu pozycjonowania jest natomiast prawidłowa przeprowadzona optymalizacja witryny, czyli dostosowanie kodu, treści i grafik pod kątem wyszukiwarek internetowych. Skupmy się dzisiaj na procesie zwanym optymalizacją on-page.

Co to jest optymalizacja on-page?

Optymalizacja on-page to działania, które są związane bezpośrednio ze stroną. Ich celem jest ulepszenie witryny z myślą zarówno o użytkowniku, jak i o algorytmach Google. Są to działania zarówno techniczne, jak i dopracowujące treść. Jest to więc praca bardzo często kreatywna, a nie czysto schematyczna.

Optymalizacja poza treścią – krótki przewodnik

Algorytmy oceniające strony internetowe są owiane tajemnicą. Ale możemy wskazać kilka czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie witryny. Pamiętaj, że krokiem wyjściowym i niezbędnym początkiem jest napisanie świetnego artykułu. Dopiero kolejnym etapem jest wdrożenie poniższych wskazówek.

Znacznik ,,Czytaj dalej” – zrób porządek

Naszym celem jest posprzątanie przestrzeni blogowej. Chaos zaburza odbiór nawet najlepszej treści. Znacznik „Czytaj dalej” łączy wygląd i funkcjonalność.

Zdjęcie – wyróżnij się

Dodanie zdjęć do artykułu nie jest niezbędne, ale na pewno ulepsza witrynę pod kątem wizualnym. Zwiększa atrakcyjność tekstu. Warto też umieścić dodatkowe zdjęcie w środku artykułu. Jest to sposób na pokonanie konkurencji dzięki widoczności w Google Grafika. Jeżeli zadbasz o odpowiednie zdjęcie nawiązujące do treści, wzbudzisz tym również sympatię odbiorcy, a nie tylko algorytmów.

Meta-opisy – zachęć do wejścia na stronę

Treści, które znajdziemy w wynikach wyszukiwania to właśnie meta-opisy i meta-title. Stanowią zaproszenie do wejścia na stronę, mają więc bezpośredni związek ze sprawnym pozycjonowaniem. Warto się im przyjrzeć bliżej, ponieważ są ważnym elementem w procesie optymalizacji poza treścią.

Optymalizacja poza treścią – ważne są tagi

W przypadku tagów na pewno sprawdza się zasada, że nie chodzi o ilość, ale o jakość. Lepiej skupić się na kilku trafnych niż na wielu przypadkowych – przyniesie to znacznie więcej korzyści. Aby ułatwić użytkownikowi poruszanie się po Twojej stronie, warto również dokładnie przemyśleć umiejscowienie tagów.

Kategorie – segreguj z głową

Użytkownik nie ma zazwyczaj czasu na wielogodzinne poszukiwanie interesujących go treści na Twojej stronie. Należy mu więc jak najbardziej ułatwić proces dotarcia, do tego, co go interesuje. W tym celu należy strategicznie posegregować kategorie.

Linki – zwiększ komfort użytkownika

Trafne linki mają na celu ułatwienie odbiorcy poruszanie się po stronie. Warto stosować linkowaniem wewnętrzne, ponieważ poza tym, że ułatwia nawigowanie pomiędzy poszczególnymi treściami, to jeszcze skutecznie wpływa na widoczność strony w wyszukiwarkach.

Nagłówki a optymalizacja poza treścią

To kolejny czynnik, który wpływa zarówno na użytkownika, jak i na wyszukiwarki. Istotne jest, aby tekst miał swoją strukturę i hierarchię. Oddziałuje to na czytelność tekstu oraz ukazuje, które frazy kluczowe są najważniejsze.

Akapity

Zbite długie bloki tekstowe męczą, a nawet irytują internautów. Aby uniknąć negatywnych emocji z ich strony i zachęcić ich do przeczytania tekstu warto popracować nad przejrzystością treści. Ważne jest, aby oddzielić tekst akapitami według powiązań tematycznych i kontekstu. Przypadkowy podział treści może powodować zgubienie wątku przez czytelnika i porzucenie zapoznawania się z dalszą częścią.

Formatowanie tekstu – popracuj nad wyglądem

Ostatnim elementem, na który chcemy zwrócić Twoją uwagę, jest dopracowanie wizualne tekstu. Warto podkreślić użytkownikom i algorytmom wyszukiwarek, które fragmenty są najważniejsze. Skutecznie zrobisz to poprzez pogrubienie. Masz szansę w ten sposób wypromować frazy kluczowe oraz zwiększyć klarowność tekstu. Warto również zadbać o wyjustowanie tekstu oraz oddzielenie poszczególnych akapitów klawiszem Enter.

Optymalizacja poza treścią – podsumowanie

Optymalizacja poza treścią to szeroki zakres działań. Wiele z nich jest możliwe do wykonania nawet przez osobę poczatkującą, ponieważ nie są one trudne, ani wymagające specjalnej tajemnej wiedzy. Warto jednak podkreślić, że jest to proces długotrwały, wymagający sumienności i zaangażowania. Każdy nawet drobny element dopracowania treści może mieć duże znaczenie w ogólnym działaniu na rzecz poprawy widoczności strony. Obecnie optymalizacja poza treścią jest drugim, ale niezbędnym krokiem po stworzeniu wartościowego tekstu. 

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *