Copywriting

Pisanie tekstów – poradnik dla początkujących

Dowiedz się, czy pisanie tekstów to praca bez wychodzenia z domu!

Marzysz o pracy bez konieczności wychodzenia z domu? A może chcesz dorobić do domowego budżetu i szukasz dodatkowego zajęcia przez internet? Jeśli tak, to ten artykuł jest dla Ciebie! Obecnie rośnie popularność pracy zdalnej, dającej nam pełną elastyczność głównie pod kątem harmonogramu. W tym przypadku to my decydujemy, kiedy pracujemy. Istnieje kilka typów pracy zdalnej takich jak: tłumaczenia językowe, grafika komputerowa lub prowadzenie sklepu internetowego. Innym sposobem jest pisanie tekstów. Aby dobrze wykonywać to zajęcie, warto zapoznać się z podstawowymi zasadami, dotyczącymi poprawnego pisania różnego rodzaju treści.

Pisanie tekstów – wprowadzenie

Obecnie w sieci rośnie zapotrzebowanie na różnego rodzaju treści, do których zaliczamy artykuły poradnikowe, teksty reklamowe, opisy produktów oraz posty w mediach społecznościowych typu Facebook lub Instagram. Copywriting to tworzenie treści na rzecz reklamy, do której zaliczamy wszystkie wyżej wymienione rodzaje tekstów.

Aby poprawnie napisać tekst, warto wziąć pod uwagę kryteria takie jak pomysł i struktura tekstu (nagłówki, czcionka, wstęp i zakończenie). Istotna jest również treść (o czym będziemy pisać) oraz odpowiednia optymalizacja zawartości (wysoka pozycja tekstu w wyszukiwarce). Nie należy zapominać również o zamieszczeniu słów kluczowych.

Pisanie tekstów – kryteria           

Pisanie tekstów należy rozpocząć od researchu, czyli wyszukiwania informacji na dany temat. Aby napisać dany artykuł, potrzebna nam jest treść pochodząca z rzetelnych źródeł. Zbierając informacje, możemy bazować nie tylko na stronach internetowych, ale i specjalistycznych lekturach, pochodzących z biblioteki.

Aby poprawnie przeprowadzić research, powinniśmy określić, czego konkretnie szukamy, sprawdzić wiarygodność źródeł oraz opierać się na aktualnej wiedzy. Kolejnym, ważnym kryterium jest samo tworzenie tekstu. Pisząc artykuł, warto uwzględnić niżej wymienione wskazówki:

  • Zadbaj o poprawność językową tekstu – unikaj błędów ortograficznych i językowych, w celu sprawdzenia stopnia poprawności tekstu warto skorzystać z darmowych oprogramowań. Jednym z nich jest narzędzie o nazwie LanguageTool.
  • Zadbaj o odpowiednią strukturę tekstu – stosuj akapity i nagłówki. Słowa kluczowe, ważne i trudne powinny być pogrubione. Warto również punktować informacje.
  • Pisz zrozumiale – tekst powinien być zwięzły i zrozumiały dla odbiorcy. Trudniejsze słowa należy zamieniać łatwiejszymi wyrażeniami.
  • Stosuj stronę czynną – taka zasada sprawi, że treść będzie bardziej zrozumiała.
  • Stwórz chwytliwy tytuł – początkowy nagłówek ma skłonić odbiorcę do przeczytania tekstu. Dlatego tytuł artykułu powinien być chwytliwy, najlepiej w formie pytania.
  • Unikaj zbyt długich zdań – z reguły bardziej przyswajalne są krótsze zdania.
  • Pisząc, wymieniaj przykłady z życia codziennego – taka reguła ułatwi zrozumienie treści.

Pisanie tekstów – efekty

Tworzenie treści nie tylko zaspokaja potrzeby internautów, ale umożliwia szybką i efektywną reklamę. Pisząc profesjonalne teksty, budujemy wizerunek firmy i zaufanie klientów. Z kolei pozycjonowanie ułatwia rozpoznawalność marki.

Podsumowanie

Pisanie tekstów to jedno z coraz bardziej popularnych zajęć, traktowanych jako praca dodatkowa lub główne źródło dochodu. Jednak zanim rozpoczniemy przygodę z tworzeniem treści, warto zapoznać się z pewnymi wskazówkami, dzięki którym nasz tekst zyska zainteresowanie wśród odbiorców. Dobrze sprzedana treść = szybki zysk.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *