Copywriting

Jak napisać skuteczną reklamę produktu?

Jak napisać reklamę produktu?

Skuteczna reklama? To chyba jakiś żart… Nic podobnego! Pesymizm to zły doradca, który szkodzi zdrowiu – nie warto z nim dyskutować! Dobrze napisana reklama produktu może być interesująca i skuteczna. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj!

Reklama produktu – dla kogo?

Na pewno zdarzyło Ci się, że podczas czytania Twoich ulubionych artykułów, w kluczowym momencie „wyskoczyła” reklama. Spokojnie i w najwyższym skupieniu czytasz sobie o tym, jak radzić sobie ze stresem, a tu nagle pojawia się: „Najlepszy płyn do mycia naczyń za jedyne 5 zł”. Twoje zdenerwowanie sięgnęło zenitu – opuściłeś stronę internetową i poszedłeś na spacer…

Jest też druga strona medalu. Czytałeś wpis o wakacjach w Grecji i nagle przed Twoimi oczami pojawia się oferta luksusowego hotelu na wyspie Zakynthos. To jest to! – wykrzyknąłeś i kliknąłeś w odpowiedni link.

Wiesz co się stało? W pierwszym przypadku ktoś źle określił grupę docelową – ludzie, którzy muszą stoczyć poważną walkę ze stresem nie myślą o płynach do naczyń. W drugiej sytuacji wszystko idealnie się zsynchronizowało: artykuł o wakacjach i ciekawa propozycja spędzenia urlopu.

Wniosek: jeśli chcesz się upewnić, czy klient polubi konkretną ofertę, to najpierw poznaj, czym się interesuje, jak spędza wolny czas, co sprawia mu przyjemność, a potem zdecyduj, czy dana propozycja będzie dla niego odpowiednia. Zanim zaczniesz pisać skuteczną reklamę produktu, sprawdź, czy prawidłowo wybrałeś grupę docelową.

Stylistyczne wyzwania w reklamie produktu

Wybrałeś już grupę docelową? Jeśli tak, to czas na kolejny krok. Język to nie tylko ortografia, gramatyka i odpowiedni zasób słownictwa. Ważny jest również styl. Co to znaczy? Przyjrzyj się kilku przykładom z codziennego życia. Pozwoli Ci to zrozumieć, jak wielkie znaczenie ma właściwe posługiwanie się językiem w treści reklamy.

Gdy rozmawiasz z kolegą lub koleżanką, mówisz np.: Cześć, znalazłem super aplikację, Wow, ale fajna kurtka! Jaki dizajnerski tablet! Jeśli natomiast rozmawiasz z dystyngowaną starszą osobą, to zwracasz się do niej na przykład w taki sposób: Dzień Dobry. Szanowna Pani, bardzo przypadł mi do gustu ten elegancki, wełniany płaszcz, wykonany w stylu retro. Widać różnicę, prawda? Teraz już pewnie wiesz, jaki styl wybrać dla Twojej grupy docelowej.

Profil firmy a reklama produktu

Jesteś kreatywny i potrafisz tworzyć niebanalne kompozycje językowe? To ogromna zaleta, ale… Zanim pozwolisz się unieść twórczym porywom Twojego umysłu i serca, zatrzymaj się na chwilę i sprawdź, czego oczekuje firma, dla której piszesz. Pamiętaj o tym, że nie powinieneś zmieniać konstrukcji profilu przedsiębiorstwa. Wizerunek firmy przypomina trochę… puzzle. Jeżeli wszystkie elementy układanki do siebie pasują, to powstaje na przykład piękny krajobraz. Wystarczy jednak, że ktoś zmieni jeden element i już przemija dawny blask.

Konkurencja nie śpi – co powinno wyróżniać reklamę produktu

W walce o zainteresowanie klienta konkretną ofertą potrzebny jest solidny arsenał dobrych pomysłów. Każda „broń”, która znajdzie się w tym arsenale może być na wagę złota – dosłownie i w przenośni. Przyjrzyjmy się zatem najskuteczniejszym rodzajom „uzbrojenia”.

  • Język korzyści – wymień istotne właściwości i zalety produktu, o którym piszesz, a następnie przedstaw klientowi jak najwięcej korzyści, które skutecznie zachęcą go do zakupu towaru.
  • Unikalna cecha – to broń najcięższego kalibru. Wystarczy, że pokażesz konsumentowi, co wyróżnia dany produkt na tle konkurencji i już zdobywasz znaczną przewagę „militarną” nad rywalem.
  • Zestaw językowy – używaj gier słownych, chwytliwych sloganów, synonimów, oryginalnych haseł. Nie bój się dobrego humoru, a gdy trzeba zastosuj efekt zaskoczenia. Walka z konkurencją nie może być monotonna.

A może copywriter? – pomoc w tworzeniu reklamy produktu

Nie jesteś jeszcze pewien, czy potrafiłbyś napisać skuteczną reklamę. Chciałbyś zdobyć bardziej szczegółowe informacje, a może wyjaśnić wątpliwości, zasięgnąć porady lub skonsultować Twoje pomysły z kimś kompetentnym? Jeśli tak, to warto poszukać copywritera. Copywriter, to osoba, która tworzy teksty wykorzystywane w reklamie. Dobry przykład to najlepsza inwestycja w Twój sukces!

Autor tekstu: Anna Machalica