Wskazówki i ciekawostki

Rolki na Instagramie – czym są i jak je tworzyć?

Rolki na Instagramie – czym są i jak je tworzyć?

Świat technologii coraz bardziej się rozwija. Rosną przez to w siłę możliwości i funkcje social mediów. Od 2022 roku popularne stały się rolki na Instagramie umożliwiające dotarcie do dużej liczby odbiorców. Dowiedz się, czym są Instagram Reels oraz jak je tworzyć!

Czym są rolki na Instagramie?

Jest to świetne narzędzie do przekazywania treści odbiorcom za pomocą krótkich filmików. Dzięki tej funkcji możesz tworzyć maksymalnie trwające minutę wideo dostosowane do potrzeb Twojego profilu. Co możesz udostępniać dzięki Instagram Reels?

Ważne chwile z Twojego życia

Dodając rolki na Instagramie, możesz podzielić się ze swoimi obserwatorami wspomnieniami oraz cudownymi chwilami uchwyconymi na nagraniu. Przekazane treści zostaną zapisane na Twoim koncie, przez co stworzysz blok niesamowitych wspomnień.

Przekazywanie informacji oraz przemyśleń

Szczególnie popularne są wypowiedzi osób na tematy ze świata gwiazd, celebrytów lub influencerów. Wiele osób wypowiada się również o aktualnych problemach społecznych. Zachęca to odbiorców do udzielania się i prowadzenia dyskusji w komentarzach. Jest to dobry sposób na poznanie opinii i perspektywy różnych osób.

Przekazywanie wiedzy

Jeżeli jesteś specjalistą w danej dziedzinie i chcesz podzielić się wiedzą, możesz użyć do tego rolek na Instagramie. Sprawi to, że Twoje treści zostaną zauważone szczególnie wśród młodszej części odbiorców. Pamiętaj jednak, aby język, którym się posługujesz, był prosty, a treści ciekawie przedstawione.

Przeczytaj również: Artykuły eksperckie – czym są i jak je tworzyć?

Reklama profilu

Prowadząc konto firmowe na Instagramie, możesz wypromować je dzięki Instagram Reels. Dodając krótkie filmiki z zachęcającą treścią, przekonasz odbiorców do odwiedzenia Twojego profilu. Jest to współcześnie najprostszy i najszybszy sposób na stworzenie własnej reklamy.

Zabawne historie lub scenki

Uwagę wielu odbiorców przykuwają krótkie i humorystyczne scenki przedstawiające problemy życia codziennego. Nie trzeba być aktorem ani specjalistą, żeby wzbudzić zainteresowanie odbiorców i zyskać wielu obserwatorów.

Jak stworzyć rolki na Instagramie?

Proces tworzenia jest bardzo łatwy i dosyć intuicyjny. Wystarczy mieć dobry pomysł.

Nagraj filmik telefonem

Nagraj krótkie wideo trwające nie więcej niż 60 sekund. Możesz zrobić to, używając aplikacji Aparat na smartfonie lub bezpośrednio na Instagramie w zakładce Reels.

Edytuj wideo

Wybierz zapisany filmik z Galerii, a następnie skorzystaj z funkcji edycji na Instagramie. Dzięki temu możesz przyciąć nagranie lub dodać filtry w celu poprawienia jakości odbioru.

Dodaj treść

Skorzystaj z opcji dodania tekstu. Krótkie zwroty czy hasła zachęcą odbiorców do obejrzenia całości rolki. Przekaż tylko najważniejsze informacje napisane w prostym języku.

Dodaj muzykę

Dodając popularny utwór do Reels na Instagramie, zyskasz pewność, że rolka wyświetli się większej ilości użytkowników aplikacji.

Dodaj opis i hasztagi

Opisy pod filmikami powinny odnosić się do przedstawianej przez Ciebie treści. Możesz zamieścić tam link do swojej strony internetowej lub oznaczyć znajomych. Dodając w opisie hasztagi, podkreślisz główny temat filmiku. Użytkownicy wyszukujący danego tematu mogą przez to wyszukać Twoją treść.

Dobierz miniaturę do filmiku

Przed udostępnieniem rolki na Instagramie masz możliwość dostosowania miniaturki. Jest to poglądowe zdjęcie, które powinno zachęcić użytkownika do obejrzenia rolki po wejściu na Twój profil.

Zaplanuj udostępnienie rolki

Na Instagramie istnieje możliwość zaplanowania publikacji filmiku. Wystarczy, że w ustawieniach zaawansowanych wybierzesz datę i godzinę publikacji.

Tworzenie Reels na Instagramie jest prostą metodą na przekazywanie treści do szerokiego grona odbiorców. Wystarczy poświęcić parę minut, żeby stworzyć odpowiedni przekaz lub reklamę na profilu. Pamiętaj jednak, aby dostosowywać treść do osób, które najczęściej Cię obserwują. Statystyki dostępne są w ustawieniach profilu na aplikacji.

Autor tekstu: Emilia Sobecka

No Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *