Zawód copywritera nie wymaga wykształcenia kierunkowego. Wraz ze zmieniającymi się zasadami działania algorytmów, praca z tekstem wymaga nieustannej nauki. Obok znajomości języka polskiego, śledzenie zachodzących zmian w zasadach pisania treści do Internetu jest nieuniknione w tym zawodzie. Poznaj najlepsze strony dla copywriterów!
Strony dla copywriterów – pomoc w technice pisania
Poznanie zasad stylistyki oraz ortografii to podstawowe wymagania w trakcie tworzenie tekstów do sieci internetowej. Oczywiście studia filologiczne, dziennikarskie znacznie ułatwiają taki charakter pracy. Nie musisz jednak martwić się brakiem wykształcenia humanistycznego. Ważne jest, aby dużo czytać oraz pisać różne treści. Jeżeli nie masz aktualnie zlecenia, warto ćwiczyć pracę z tekstem, na przykład zapisując spostrzeżenia z mijającego dnia.
Zasady ortografii nie spędzają snu z powiek copywriterom tak jak zagadnienie stawiania przecinków. Często przecinek jest uzależniony od kontekstu zdania, jego budowy. Naprzeciw oczekiwaniom początkujących copywriterów wychodzi strona prosteprzecinki.pl, która rozjaśni zagadnienie związane z zasadami interpunkcji.
Niezaprzeczalnym autorytetem w dziedzinie znajomości zasad języka polskiego jest strona sjp.pwn.pl. Z jej pomocą z pewnością ustalisz poprawny zapis ortograficzny, rozwiejesz wszelkie niepewności związane z formą zapisu małą czy dużą literą. Niejednokrotnie otrzymasz na stronie bardzo wyczerpujące wyjaśnienie dotyczące danej pisowni.
Jeżeli podczas tworzenia tekstu napotykasz trudności w postaci powtarzających się sformułowań, z pomocą przyjdzie strona synonim.org. Zamiennikami słownymi urozmaicisz tworzone teksty.
Te strony dla copywriterów są najbardziej pomocne.
Oto kilka przykładów dla słowa mieszkanie:
- lokal,
- kwatera,
- własny kat,
- gniazdo,
- cicha przystań,
- cztery kąty,
- lub żartobliwie chata.
Jak pokazuje przykład, możliwości może być wiele, a to sprawia, że tworzone treści staną się niepowtarzalne.
Blogi tworzone przez kolegów i koleżanki z branży
Obok pisania, czytania, znajomości technik marketingowych, ważne jest również przeglądanie i zapoznawanie się z tematami poruszanymi przez innych copywriterów. Nabywanie wiedzy jest zatem niezbędne w dopracowaniu swoich umiejętności. Można więc zaobserwować niemalejące zainteresowanie tym zawodem, a tu właśnie nieprzerwana nauka jest drogą do sukcesu. Blogi copywriterskie dają przestrzeń do wspólnych dociekań i dyskusji.
Nie poprzestawaj na czytaniu blogów, zamknięta grupa w social mediach to również źródło inspiracji, jak i konstruktywnej krytyki. Praca copywritera jak każdy inny zawód ma swoje plusy, jak i również minusy. Swój warsztat warto podeprzeć kursami literackimi, czy typu inspiracje. Z pewnością wzbogacą zaplecze zawodowe, jak i będą cenny doświadczeniem na drodze pracy z tekstem.