Rola contentu dla biznesu wciąż zyskuje na znaczeniu i można prognozować, że ten trend będzie wzrostowy. Dobrze skonstruowana treść, opublikowana w internecie wspiera prowadzenie interesu na wielu płaszczyznach i w naturalny sposób wpływa na oczekiwane przez nas reakcje klientów. Treść to nasz sojusznik w walce o wyróżnienie się wśród konkurencji. Zobacz więc, jak tworzyć profesjonalne treści w internecie. Zapraszamy do lektury!
Marketingowe treści w internecie
Publikacje marketingowe w sieci rozróżnia się ze względu na funkcję, jaką spełniają.
Dzięki takim tekstom:
- zyskujemy wysokie pozycjonowanie,
- wzrasta konwersja,
- dokonujemy wielu transakcji,
- tworzymy długotrwałe relacje z klientem, np. poprzez ciekawy newsletter,
- budujemy wizerunek oraz rozpoznawalność marki.
Treści sprzedażowe – są to wpisy, których celem jest zachęcenie klienta do dokonania transakcji. Głównym narzędziem jest tu język korzyści, który uświadamia jaką wartość wniesie dla klienta produkt lub usługa.
Treści wizerunkowe – ta kategoria nawiązuje do prezentowania wiedzy eksperckiej, a przez to budowania zaufania klienta oraz utrwalanie w jego świadomości naszej kompetencji.
Treści pozycjonujące – ten rodzaj sprzyja widoczności w internecie poprzez premiowanie przez roboty Google umieszczeniem na szczycie listy wyników wyszukiwania.
Pisząc lub zamawiając internetowe teksty u copywritera, warto wiedzieć, jakiego efektu oczekujemy. Doskonała treść to taka, która zawiera w sobie wszystkie elementy, tworząc synergię.
Jaką wartość mają treści w internecie?
Nie sposób przecenić wpływu contentu, który może stać się nawet filarem biznesu. Trzeba być tylko świadomym, że pisanie w służbie marketingu rządzi się swoimi prawami. By zyskało profesjonalny wymiar i realizowane były założone cele, treść musi być dopasowana do specyfiki firmy.
Najcenniejsze treści w internecie wyróżniają się:
- nienagannością językową,
- dopracowaniem merytorycznym,
- korzystaniem z zasad SEO,
- stosowaniem technik perswazyjnych.
Niektóre z internetowych wpisów nie są spektakularne, ale budują zaangażowanie, pozycjonują i ogólnie nie pozwalają zapomnieć wyszukiwarce o naszej witrynie.
Uwaga – kiedyś się mówiło, że papier przyjmie wszystko. Teraz tę sentencję należy też odnieść do internetu. Można opublikować obszerny artykuł, który absolutnie nic nie wniesie dla firmy, a w najgorszym wypadku zaszkodzi wizerunkowi firmy ze względu na błędy językowe lub nieprawdziwe informacje.
Jak pisać poprawnie treści w internecie?
Nie jest problemem napisać więc zagmatwany tekst, używając niezrozumiałych słów lub siląc się na naukowy żargon. Wtedy jednak nikt nie zrozumie, a nawet prawdopodobnie nie doczyta naszego wpisu.
Sztuką jest napisać o skomplikowanych zagadnieniach np. technicznych w jak najbardziej przejrzysty i czytelny sposób.
Treści w internecie nastawione na daną grupę
Wpisy internetowe powinny nie tylko nieść dla użytkowników informacje, ale też przyciągać wzrok lub być perswazyjne.
Przede wszystkim to, co zostanie opublikowane w internecie, musi brać pod uwagę preferencje i możliwości odbiorców. Dobry tekst marketingowy bierze pod uwagę zarówno cele biznesowe, jak i target, do którego kierowany jest przekaz.
W treściach skierowane do ogółu stosuje się język:
- prosty,
- klarowny,
- generalizujący.
W treściach skierowanych do określonej grupy docelowej, stosuje się język:
- nawiązujący do wartości danej grupy,
- używający jej nomenklatury,
- odnoszący się do preferowanych przez dany target emocji, np. spokój i poczucie bezpieczeństwa u osób dojrzałych lub chęć przygody i adrenaliny u nastolatków.
Podsumowanie
Uważa się, skądinąd słusznie, że język ma największy impakt i o ile obraz zaciekawi i przyciągnie uwagę, o tyle język zapadnie w pamięć i skłoni do określonego działania. Dlatego treści publikowane w internecie to potężne narzędzie marketingowe, z którego można korzystać, jeśli poważnie myślimy o biznesie.