Copywriting

Treści w internecie – twój biznesowy sprzymierzeniec

Dowiedz się, jak tworzyć profesjonalne treści w internecie!

Rola contentu dla biznesu wciąż zyskuje na znaczeniu i można prognozować, że ten trend będzie wzrostowy. Dobrze skonstruowana treść, opublikowana w internecie wspiera prowadzenie interesu na wielu płaszczyznach i w naturalny sposób wpływa na oczekiwane przez nas reakcje klientów. Treść to nasz sojusznik w walce o wyróżnienie się wśród konkurencji. Zobacz więc, jak tworzyć profesjonalne treści w internecie. Zapraszamy do lektury!

Marketingowe treści w internecie

Publikacje marketingowe w sieci rozróżnia się ze względu na funkcję, jaką  spełniają.

Dzięki takim tekstom:

  • zyskujemy wysokie pozycjonowanie,
  • wzrasta konwersja,
  • dokonujemy wielu transakcji,
  • tworzymy długotrwałe relacje z klientem, np. poprzez ciekawy newsletter,
  • budujemy wizerunek oraz rozpoznawalność marki.

Treści sprzedażowe – są to wpisy, których celem jest zachęcenie klienta do dokonania transakcji. Głównym narzędziem jest tu język korzyści, który uświadamia jaką wartość wniesie dla klienta produkt lub usługa.

Treści wizerunkowe – ta kategoria nawiązuje do prezentowania wiedzy eksperckiej, a przez to budowania zaufania klienta oraz utrwalanie w jego świadomości naszej kompetencji.

Treści pozycjonujące – ten rodzaj sprzyja widoczności w internecie poprzez premiowanie przez roboty Google umieszczeniem na szczycie listy wyników wyszukiwania.

Pisząc lub zamawiając internetowe teksty u copywritera, warto wiedzieć, jakiego efektu oczekujemy. Doskonała treść to taka, która zawiera w sobie wszystkie elementy, tworząc synergię.

Jaką wartość mają treści w internecie?

Nie sposób przecenić wpływu contentu, który może stać się nawet filarem biznesu. Trzeba być tylko świadomym, że pisanie w służbie marketingu rządzi się swoimi prawami.  By zyskało profesjonalny wymiar i realizowane były założone cele, treść musi być dopasowana do specyfiki firmy.

Najcenniejsze treści w internecie wyróżniają się:

  • nienagannością językową,
  • dopracowaniem merytorycznym,
  • korzystaniem z zasad SEO,
  • stosowaniem technik perswazyjnych.

Niektóre z internetowych wpisów nie są spektakularne, ale budują zaangażowanie, pozycjonują i ogólnie nie pozwalają  zapomnieć wyszukiwarce o naszej witrynie.

Uwaga – kiedyś się mówiło, że papier przyjmie wszystko. Teraz tę sentencję należy też odnieść do internetu. Można opublikować obszerny artykuł, który absolutnie nic nie wniesie dla firmy, a w najgorszym wypadku zaszkodzi wizerunkowi firmy ze względu na błędy językowe lub nieprawdziwe informacje.

Jak pisać poprawnie treści w internecie?

Nie jest problemem napisać więc zagmatwany tekst, używając niezrozumiałych słów lub siląc się na naukowy żargon. Wtedy jednak nikt nie zrozumie, a nawet prawdopodobnie nie doczyta naszego wpisu.

Sztuką jest napisać o skomplikowanych zagadnieniach np. technicznych w jak najbardziej przejrzysty i czytelny sposób.

Treści w internecie nastawione na daną grupę

Wpisy internetowe powinny nie tylko nieść dla użytkowników informacje, ale też przyciągać wzrok lub być perswazyjne.

Przede wszystkim to, co zostanie opublikowane w internecie, musi brać pod uwagę preferencje i możliwości odbiorców. Dobry tekst marketingowy bierze pod uwagę zarówno cele biznesowe, jak i target, do którego kierowany jest przekaz.

W treściach skierowane do ogółu stosuje się język:

  • prosty,
  • klarowny,
  • generalizujący.

W treściach skierowanych do określonej grupy docelowej, stosuje się język:

  • nawiązujący do wartości danej grupy,
  • używający jej nomenklatury,
  • odnoszący się do preferowanych przez dany target emocji, np. spokój i poczucie bezpieczeństwa u osób dojrzałych lub chęć przygody i adrenaliny u nastolatków.

Podsumowanie

Uważa się, skądinąd słusznie, że język ma największy impakt i o ile obraz zaciekawi i przyciągnie uwagę, o tyle język zapadnie w pamięć i skłoni do określonego działania. Dlatego treści publikowane w internecie to potężne narzędzie marketingowe, z którego można korzystać, jeśli poważnie myślimy o biznesie.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *