Copywriting

Usługi copywriterskie – co może wykonać copywriter?

Poznajmy najważniejsze usługi copywriterskie!

Profesjonalne firmy, chcąc wykreować swój wizerunek, wypromować markę w Internecie czy zdobyć zaufanie klientów, decydują się skorzystać z usług copywriterskich. Popyt na powyższe jest spory,  z uwagi na dużą konkurencję w Internecie – tylko najlepsze marki mogą się wyróżnić na tle dziesiątek innych. A jakie usługi oferują firmom copywriterzy? Co wchodzi w skład usług copywriterskich? Wyjaśniamy!

Usługi copywriterskie – jakie teksty tworzy copywriter?

Poniżej znajdziesz najważniejsze typy treści w copywritingu.

Artykuły blogowe

Dawniej kojarzone głównie z zabawą hobbystów, którym służyły do dzielenia się z internetowymi odbiorcami swoją pasją w zakresie określonej dziedziny – turystyki, kuchni czy fotografii. Obecnie są wykorzystywane przez firmy jako nośniki profesjonalnych treści w atrakcyjnej formie.

Dobry artykuł blogowy z pewnością zwiększy widoczność firmy w Internecie. Należy jednak zwrócić uwagę, aby promocja marki w artykule blogowym nie była zbyt nachalna, gdyż może wówczas przynieść odwrotny skutek – powinna być tak wpleciona w treść, aby nie razić odbiorcy, a przeciwnie, zachęcić go do zapoznania się z produktem lub usługą.

Opisy produktów i kategorii 

W ramach swoich działań copywriterzy zajmują się również przygotowywaniem opisów produktów i kategorii dla sklepów internetowych:

  • opisy produktów – im bardziej atrakcyjne, z punktu widzenia klienta, tym skuteczniej zachęcą go do nabycia towaru,
  • opisy kategorii – bardziej ogólne niż opisy produktów. Służą do pozycjonowania treści. Dzięki linkowaniu wewnętrznemu ułatwiają poruszanie się po sklepie.

Teksty zapleczowe

Są jednym z istotniejszych elementów oferty copywriterów. Dostarczają informacji tematycznych, a ich zadaniem jest popularyzowanie witryn internetowych przy wykorzystaniu linkowania zewnętrznego oraz fraz kluczowych.

Kiedyś mogły kojarzyć się z tekstami gorszej jakości, jednak obecnie profesjonalni copywriterzy starają się, aby były one wartościowe.

Treści sprzedażowe

To teksty, których celem jest realizacja założeń biznesowych marki. Powinny dostarczać przydatnych, merytorycznych informacji. Należy pisać je językiem korzyści i perswazji, dzięki czemu faktycznie przyczynią się do zwiększenia sprzedaży produktów lub usług firmy.

Hasła i slogany

Zakładając, że ludzie odwiedzający witryny internetowe skanują tylko kilka pierwszych słów, które są kluczowe dla wzbudzenia ich zainteresowania, warto zainwestować w chwytliwe hasła i slogany, które przykują uwagę odbiorców i sprawią, że zechcą oni zapoznać się z ofertą danej firmy.

Naming 

Polega na tworzeniu nazw firm, marek, produktów, usług, czy sklepów internetowych. Nazwy te powinny zatem jednoznacznie kojarzyć się z daną marką lub produktem, wyróżniać je. Muszą być łatwe do zapamiętania, a także pozytywnie kojarzyć się odbiorcy.

Usługi copywriterskie – podsumowanie

Oczywiście, powyżej nie wymieniono wszystkich usług copywriterskich, z których mogą skorzystać przedsiębiorcy. Każda firma wykaże zapotrzebowanie na inny rodzaj tekstów, w zależności od profilu działalności oraz celów marketingowych. Najważniejsze jednak, aby treści te sporządził profesjonalny zespół copywriterów, gdyż tylko taki gwarantuje rzetelność wykonania zadania i, tym samym, zwiększenie zysków firmy.

No Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *