Facebook – jedna z najbardziej popularnych platform społecznościowych na świecie. Każdego dnia z tego serwisu aktywnie korzysta prawie 2 mld ludzi. Co za tym idzie? Już odpowiadam! Tworzenie treści jest niezbędnym krokiem w marketingu Twojej firmy. To przecież pewnego rodzaju wizytówka prowadzonej przez Ciebie działalności. Zastanawiasz się więc, jak tworzyć posty, które przyciągną klienta i sprawią, że nabywcy zostaną z Tobą na dłużej? Może poszukujesz nowej inspiracji? Wychodzimy naprzeciw Twoim oczekiwaniom! Przed Tobą kilka dobrych rad, dzięki którym content będzie interesujący i zajmujący.
Posty na FB – od czego zacząć? To musisz wiedzieć
Chcesz poprawić statystyki swoich postów na Facebooku? Zacznij od chwili bieżącej. Na początku tej drogi postaraj się być pilnym obserwatorem. To klucz do sukcesu! Następnie odpowiedz sobie na te 3 pytania.
- Kim są Twoi odbiorcy?
- Pod postami z jaką treścią masz najwięcej lajków i komentarzy?
- Jakie treści są najczęściej udostępniane?
Takie dane i obserwacje pomogą Ci w budowaniu Twojego funpage’u. Możesz je podejrzeć w odpowiedniej zakładce na FB (statystyki reklam). Po udzieleniu odpowiedzi na powyższe pytania możesz przejść do kolejnego etapu.
7 kluczowych elementów w tworzeniu postów na FB, które musisz znać!
Podczas tworzenia postów na Facebooku istnieją elementy, które muszą znaleźć się w Twoich treściach. Jeśli odpowiednio je zastosujesz, to sukces będzie tylko kwestią czasu. Więc do dzieła!
- Zadbaj o właściwy cel przekazu – przeanalizuj to, co chciałbyś przekazać odbiorcy. Zastanów się, czy na pewno osiągnąłeś to, czego chciałeś.
- Bazuj na swojej marce – wszystko, co publikujesz powinno łączyć się z Twoją marką. Nawiązuj do produktów, usług i misji, jakie oferuje dana działalność.
- Konwersuj ze swoimi odbiorcami – dialog to podstawa. Odpowiadaj na komentarze swoich fanów. Jeżeli masz taką możliwość, stosuj bezpośrednie zwroty. Takie działanie skróci między wami dystans. Odbiorcy poczują się swobodniej i częściej będą angażować się w tworzenie dyskusji.
- Bądź na bieżąco – zastosuj metodę RTM (Real Time Marketing). Prościej mówiąc, jest to marketing czasu rzeczywistego. W prowadzonych kampaniach nawiązuj do bieżących wydarzeń. Istotną rolę odgrywa newsjacking, czyli sprytne i humorystyczne wykorzystanie aktualnych wydarzeń z różnych dziedzin życia na potrzeby marketingu. RTM mają najczęściej postać graficzną.
- Odwołuj się do emocji – bądź autentyczny w tym, co piszesz. Odbiorcy często utożsamiają się z Twoimi przekonaniami.
- Zachęć grafiką – wszyscy jesteśmy wzrokowcami. To, co zobaczymy jako pierwsze zaważy na tym, czy zajmie nas coś na dłużej i czy przejdziemy do kolejnych treści. Postaraj się tworzyć proste i przyciągające oko grafiki.
- Zatrzymaj treścią – content musi być prosty i zrozumiały. W celu zwrócenia uwagi możesz zastosować emotikony. Nie zapomnij o tzw. CTA (Call To Action), dzięki czemu zachęcisz odbiorcę do działania. Spróbuj zastosować link, dzięki któremu po kliknięciu użytkownik przeniesie się w miejsce docelowe np. do e-sklepu lub bezpośrednio do danego produktu.
Teraz już wiesz, że nie jest prostym zadaniem stworzenie odpowiednich treści. Masz wątpliwości, czy post oddziałuje na odbiorcę tak jak tego chcesz? Mam na to rozwiązanie. Poproś kogoś z twojego otoczenia o przeczytanie i podzielenie się z Tobą konstruktywną opinią. Zapytaj, jak Twój odbiorca czuł się podczas czytania i jakie emocje mu towarzyszyły. Takie działanie ułatwi Ci pracę i pomoże nanieść ewentualne poprawki do tekstu.
Podsumowanie – tworzenie angażujących postów na FB
Musisz wiedzieć, że nie każdy Twój post czy materiał filmowy stanie się viralem w sieci. Nawet największe marki tworzą treści, które pozostają często bez echa. Porażki są więc nieuniknione. Uczymy się przecież na własnych błędach, a jaka będzie ich skala zależy tylko od nas. W celu ich minimalizacji warto zacząć stosować kilka dobrych rad już teraz. Dzięki temu możesz stać się zauważonym. Nic nie stracisz, a możesz jedynie zyskać. Powodzenia!
Autor tekstu: Ewa Ners-Lewandowska